Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Pazarda rekabet için kalite yönetimi, kalite standartları, ISO 9001’ de üretim yönetimi, toplam kalite yönetimi için firmanın kalite yönetimi şemaları, günlük işlemlerde kalite geliştirme konuları üzerinde durulur.
-Toplam Kalite Yönetimi, Dr.AHMET YATKIN NOBEL YAYIN EVİ
-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, TSE
-Entegre Yönetim Sistemi, Metin Yurtsever Cinius Yayınları
-İşletme Yönetimi, Prf. Dr. Tamer Koçel Beta Basım Yayın
-The Deming Management Method, Mary Walton
-Out Of The Crisis, W. Edwards Deming,
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kalite kavramı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yönetim Nedir
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Kalite Yönetimine Giriş
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Kalite Standartı Nedir
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Pazarda kalite anlayşı
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Kalite Standartları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Toplam Kalite Yaklaşımları
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Pazarda Rekabet ve Kalite
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Kalitede Üstünlük Araştırmaları
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Pazar Yaratabilmek
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Pazar Kalitesi ve Standartları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Ödev Sunumları
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Ödev Sunumları
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak
ÖÇ-2
Kalite Standartlarını Uygulamak
ÖÇ-3
Kalite ve pazarlama anlayışı hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Topalm kalite hakkında bilgi sahibi olabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.