Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Dış Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLKELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IDT0537 PAZARLAMA İLKELERİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Pazarlama kavramlarının anlaşılması, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için ihtiyaç duyulan pazarlama yönetimi bilgilerinin temelinin kavranması
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör .Emine Anık
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 09:00-11:00 CATS ve 4A01 İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnek Olay Analizi

 
Temel Kaynaklar  

Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk ,  Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017

 

Diğer Kaynaklar



Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Prof Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık,  Ankara 2017



Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi , Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, Beta Yayınları, İstanbul 2017

Çeşitli Makaleler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Anlatım,sunum
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Anlatım,sunum
3. Hafta Pazarlama Yönetimi Stratejik Pazarlama Planlaması ve Büyüme Stratejileri Anlatım,sunum
4. Hafta Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar Anlatım, sunum
5. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım,sunum
6. Hafta Genel tekrar Anlatım,sunum
7. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum
8. Hafta Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat Anlatım, sunum
9. Hafta Pazarlama Karması: Tutundurma, Pazarlama İletişimi Anlatım, sunum
10. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Anlatım, sunum
11. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Anlatım, sunum
12. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Ürün, Fiyat) Anlatım,sunum
13. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma) Anlatım,sunum
14. Hafta Uluslararası Pazarlama Anlatım,sunum
15. Hafta Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar ve Gelişmeler Anlatım, Sunum
16. Hafta Final haftası Sınav
17. Hafta Final haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Pazarlama temel kavramlarının anlaşılması
ÖÇ-2Pazarlamanın işletme içerisindeki yerini ve uygulama alanlarını anlamak
ÖÇ-3Pazarlamada yeni trendler ve iş modelleri hakkında bilgi eidnmek
ÖÇ-4Stratejik pazarlama yönetiminin temeli olan pazarlama karması kavramının anlaşılması
ÖÇ-5Güncel haberlere pazarlama açısından bakmak
Program Çıktıları
PÇ-1Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5