Bu dersin amacı üst düzey yöneticilerin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması; iş yaşamına ait gerçek örnek olay analizleri üzerinde durularak katılımcıların bugüne kadar diğer derslerden elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmelerinin sağlanmasıdır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Merve Bayraktar
Asistanlar
Öğr. Gör. Dr. Barış SAFRAN
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders notları ve interaktif materyaller. sunum, anlatım, video vb. görsel-işitsel ve dijital araçlar
Temel Kaynaklar
- Hayri Ülgen & Kadri Mirze, STRATEJİK YÖNETİM
Diğer Kaynaklar
Tahir Akgemci, Stratejik Yönetim
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tarihsel Arkaplan
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
2. Hafta
Temel Kavramlar
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
3. Hafta
Stratejik Yönetim Süreci
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
4. Hafta
Genel Çevre Analizi
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
5. Hafta
Sektörel Çevre Analizi
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
6. Hafta
İç Çevre Analizi
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
7. Hafta
Kurumsal Stratejiler
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
8. Hafta
Stratejik İş birlikleri
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
9. Hafta
Rekabet Stratejileri
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
10. Hafta
İşlevsel Stratejiler
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
11. Hafta
Küresel Stratejiler
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
12. Hafta
Stratejilerin Analizi, Seçimi ve Uygulama:
Portföy Analizleri
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
13. Hafta
Stratejik Liderlik ve Yenilik Stratejisi
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
14. Hafta
Strateji Değerleme
Anlatım, sunum ve dijital araçlar
15. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme
16. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Kanaat
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler strateji ve Stratejik yönetimin temel kavramlarını anlayabileceklerdir
ÖÇ-2
Öğrenciler dengeli hedeflerle performans yönetimi/performans karnesinin bir firmanın stratejisini nasıl desteklediğini kavrayabileceklerdir
ÖÇ-3
Öğrenciler performans analizinde kulanılacak raporların hazırlanmasını gerçekleştirebilecekler
ÖÇ-4
Öğrenciler performans ölçümleme sistemlerinin dizaynını gerçekleştirebileceklerdir
ÖÇ-5
Öğrenciler kurumsal stratejinin yönetim etkisini yorumlayabileceklerdir
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.