Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.)
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar
-
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1
Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Lesenovelle
Diğer Kaynaklar
-
Dersin hocası tarafından hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Komünikasyona dayalı
2. Hafta
Kendini tanıtma basit soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
3. Hafta
Soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
4. Hafta
Fiil Çekimi
Komünikasyona dayalı
5. Hafta
Fiil Çekimleri ve cümle kurma
Komünikasyona dayalı
6. Hafta
Cafe'de sohbet, soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
7. Hafta
Soru cümleleri ve şimdiki zaman
Komünikasyona dayalı
8. Hafta
Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize
Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller
Komünikasyona dayalı
12. Hafta
Olumsuz ifadeler
Komünikasyona dayalı
13. Hafta
Cümle tipleri
Komünikasyona dayalı
14. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Komünikasyona dayalı
15. Hafta
Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri
Komünikasyona dayalı
16. Hafta
Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı
Komünikasyona dayalı
17. Hafta
Final
Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
2)Farklı olana saygı
ÖÇ-3
3)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
4)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
5)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.