|
Dersin Amacı |
Fransızca metinleri okuyabilmesini sağlamak ve okuduklarını gerektiğinde sözlük kullanarak anlayabilmesini sağlamak. Fransızca konuşarak alış veriş, yol tarifleri ve günlük konuşmaları yapabilmesini sağlamak. |
Ön Koşullar |
Fransızca I |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr.Gör. Mehmet Sarıoğlu |
Asistanlar |
Yok |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Perşembe 11-12.45 D/4 04-06 Cuma 11-12.45 4B 11-13 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Mehmet Sarıoğlu Perşembe 14-14.45 Ataköy-D4 D-12 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-
Belirlenen kitaptan konu ile ilgili çalışmalar, ev ödevleri, konu ile ilgili hazırlanmış olan fotokopiler, soru-cevap çalışmaları. |
Temel Kaynaklar |
-
G.Mauget . Langue et Civilisation Française Librairie Hachette |
Diğer Kaynaklar |
-
J.Bady, I.Greaves, A Petetin , Exerçons-Nous Grammaire 350 Exercices Niveau Débutant et Niveau İntérmediare Edition Hachette
Brigitte Lecoeur-John Speirs, Contes D'Andersen Edition Nathan |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Fransızca I konularını içeren kısa tekrarlar. 2.ci ve 3 cü grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinden örneklemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım |
2. Hafta |
Di'li geçmiş zaman kullanımlarında şahıs zamirlerinin neden olduğu ortaç fiilin üzerindeki accord etkileri üzerinde çalışmalar, tüm fiillerin "Basit Gelecek-Futur Simple-" çekimleri üzerine açıklamalar. Yeni kelime bilgilerini içerir fotokopi kağıtlarının dağıtımı ve yeni kelimeleri kapsayan ve gelecek zamanlı fiillerle cümle çalışmaları. Okuma çalışması ve soru-cevaplamalar. Ödevleme. |
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi |
3. Hafta |
Zaman ve Yer zarfları hakkında açıklamalar, belgisiz zamirler hakkında açıklamalar, cümle içi kullanımları, gelecek ve geçmiş zaman üzerinde kurulan cümlelerde zaman ve yer zarflarının kullanımlarına örneklemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım. Okuma çalışmaları |
4. Hafta |
Hikaye zamanının açıklanması ve di'li geçmiş zamanla hikaye zamanının birlikte kullanımına örneklemeler. İşaret sıfatlarının hatırlatılması ve işaret zamirleriyle iyelik zamirlerinin açıklanması. Tüm konuları içeren ödevlemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma çalışmaları Audio kaset dinletisi |
5. Hafta |
İşaret sıfat ve zamirlerinin, yer ve zaman zarflarının tekrarları, iyelik zamirleri üzerinde tekrar çalışmaları. Okuma parçaları ve soru cevap çalışmaları. |
Sözlü yazılı anlatım. Tekrarlar |
6. Hafta |
Vize Haftası |
|
7. Hafta |
Vize sorularının açıklanması. Yeni kelime bilgi fotokopilerinin dağıtımı.Cümle kurulum çalışmaları. Okuma çalışmaları, soru-cevap çalışmaları. Tüm konuları kapsayıcı ödevlemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım. Audio kaset dinletisi |
8. Hafta |
Dolaylı anlatım açıklamaları, dolaylı anlatımda cümle yapılarına göre kurulum tekniklerinin açıklanması. Dilek Şart kipi-Conditionnel Présent yapım ve çekim eklerinin gösterilmesi. Şartlı cümlelere giriş. Konuyla ilgili okuma, soru-cevap çalışmaları. |
Sözlü ve yazılı anlatım Audio kaset dinletisi Okuma çalışmaları |
9. Hafta |
Şart cümleleri üzerinde çalışmalar. Şart zaman ayarlama tablosunun açıklamaları. Dolaylı anlatım cümle çalışmaları. Yeni kelimeleri içerir kağıtların dağıtımı ve çeviri çalışmaları. |
Sözlü yazılı anlatım Okuma çalışmaları |
10. Hafta |
İlgi zamirleriyle ilgili çalışmalar. Şart kipinin tekrar edilip üzerinde çalışmalar yapılması. Okuma parçaları üzerinden soru-cevap çalışmaları |
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları |
11. Hafta |
İyelik zamirleri, işaret zamirleri, belgisiz zamirler ve ilgi zamirleri üzerinde çeşitli çalışmalar. Çeviri çalışmaları. Yeni kelime bilgisini içerir kağıtların dağıtımı ve üzerinde çeviri çalışmaları. Tüm konuları içerir ödevlemeler. |
Sözlü ve yazılı anlatım Okuma ve tercüme çalışmaları |
12. Hafta |
Çeviri çalışmaları. Final öncesi tekrarlar. Okuma çalışmaları. Soru-cevap çalışmaları |
Sözlü yazılı anlatım |
13. Hafta |
Yeni kelime bilgilerini içerir kağıtların verilmesi ve üzerinde yapılan çeviri çalışmaları. Okuma çalışmaları ve soru-cevaplama çalışmaları. Final öncesi genel arzuya göre tekrarlar. |
Sözlü ve yazılı anlatım |
14. Hafta |
Genel tekrarlar |
Sözlü ve yazılı anlatım |
15. Hafta |
Final öncesi moral müzik dinletisi |
Müzik metinlerinin çevirisi |
16. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
17. Hafta |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
ÖÇ-1 | Öğrenciler gelecek zaman formlarının öğrenilmesiyle Fransızca kullanım ve anlatımlarında daha anlaşılabilir ve daha doğru konuşma becerilerine ulaşacaklar ve Yer ve zaman zarflarının öğrenilmesiyle daha anlaşılır ve daha doğru Fransızca yetisine sahip olacaklar ve daha doğru bir Fransızca günlük konuşma dili öğrenebileceklerdir. | ÖÇ-2 | Geçmiş zaman formlarının öğrenilmesiyle geçmişte olanları daha anlaşılır ve doğru biçimde anlatabileceklerdir. | ÖÇ-3 | Dolaylı anlatım formunun edinimi diherlerinden duyduklarını bir başkasına daha doğru ve anlaşılır şekilde iletebileceklerdir. | ÖÇ-4 | Dilek şart kipinin oluşturulması ve şart cümlelerinin öğrenilmesiyle şart cümlelerini doğru kurabilecekler. | ÖÇ-5 | Şahıs zamirlerinin, iyelik ve belgisiz zamirlerle işaret zamirlerinin edinimi ve bunların edinilmiş kelime haznesi içine yerleştiriliş teknikleri sayesinde öğrenciler çok daha kolay Fransızca okuyup yazabilecekler ve konuşabileceklerdir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak. | PÇ-2 | PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir. | PÇ-3 | PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir. | PÇ-4 | PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır. | PÇ-5 | PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir. | PÇ-6 | PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir. | PÇ-7 | PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır. | PÇ-8 | PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar. | PÇ-9 | PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek. | PÇ-10 | PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak. |
|