Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Grafik Tasarımı Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İlancılık 100. Yıl Pazarlama İletişim Teknikleri

İlancılık 100. Yıl Pazarlama İletişim Teknikleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0028 İlancılık 100. Yıl Pazarlama İletişim Teknikleri 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Pazarlama İletişimi alanında yaşanan gelişmeleri teorik bir altyapı dahilinde örneklerle açıklamak, Grafik tasarımını etkileyebilecek pazarlama bilgilerine sahip olarak tüketiciye ve markaya doğru yaklaşabilme kabiliyetini kazandırmaktır.


Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Ders takibi
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders 2023-24 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara

Temel Kaynaklar
   

Pazarlama ilkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 2017

Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Mehmet Sedar Erciş, Nobel, Ankara, 2010

Pazarlama 4.0, Philip Kotler

Pazarlamanın 22 kuralı, Al Ries & Jack Trout, Medicat Kitapları, 2020
Diğer Kaynaklar Akademik ve sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın tanımı ve gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlama karması: 4P, 4C, 7P Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
3. Hafta Pazarlama iletişimi: AIDA, NAIDAS, DAGMAR modelleri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
4. Hafta Güncel pazarlama stratejileri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
5. Hafta Pazar bölümlendirme, hedefleme ve marka konumlandırması Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
6. Hafta Pazarlama araştırması, pazar çeşitleri Sözlü anlatım
7. Hafta Küresel ve yerel markaların reklam ve pazarlama yaklaşımları, örnekler üzerinden değerlendirme Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Küresel ve yerel markaların reklam ve pazarlama yaklaşımları, örnekler üzerinden değerlendirme Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara
10. Hafta Marka iletişimi, marka değeri ve marka konumlandırma Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
11. Hafta Pazarlama iletişimi stratejileri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
12. Hafta Pazarlama iletişimi planlama süreci Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
13. Hafta Reklam, reklam kampanyalarının incelenmesi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama iletişimindeki değişim, gelişim ve sorunları analiz edebilmeyi anlatır
ÖÇ-2Pazarlama iletişimi elemanlarının etkinliklerini analiz edebilmeyi öğretir.
ÖÇ-3Pazarlama iletişimi elemanlarını entegre edebilmeyi anlatır.
ÖÇ-4Pazarlamada ve pazarlama iletişiminde güncel gelişmeleri ve grafik tasarımı ile ilişkisini anlatır.
ÖÇ-5Pazarlama iletişimi modellerini, stratejilerini, hedefli pazarlamayı anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5