Pazarlama İletişimi alanında yaşanan gelişmeleri teorik bir altyapı dahilinde örneklerle açıklamak, Grafik tasarımını etkileyebilecek pazarlama bilgilerine sahip olarak tüketiciye ve markaya doğru yaklaşabilme kabiliyetini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Ders takibi
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders 2023-24 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara
Temel Kaynaklar
Pazarlama ilkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitapevi, İstanbul, 2017
Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Mehmet Sedar Erciş, Nobel, Ankara, 2010
Pazarlama 4.0, Philip Kotler
Pazarlamanın 22 kuralı, Al Ries & Jack Trout, Medicat Kitapları, 2020
Pazarlama iletişimi elemanlarını entegre edebilmeyi anlatır.
ÖÇ-4
Pazarlamada ve pazarlama iletişiminde güncel gelişmeleri ve grafik tasarımı ile ilişkisini anlatır.
ÖÇ-5
Pazarlama iletişimi modellerini, stratejilerini, hedefli pazarlamayı anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.