Pazarlama alanında ürün ve marka yönetiminin örneklerle, operasyonel ve sayısal verilerle anlatılıp, ürün ve marka denildiğinde anlatılmak, yapılandırılmak, varılmak istenen noktaların kalıcı olacak şekilde algılanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
-David A. Aacker, Marka Değeri Yönetimi, Media Cat, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ürün Nedir? Ürün Çeşitleri Nelerdir? Marka Nedir?
Uygulama
2. Hafta
Ürün Yönetimi ve Marka Yönetimi.
Uygulama
3. Hafta
Müşteri Temelli Marka Ederi ve Marka Değeri.
Uygulama
4. Hafta
Marka Konumlanması ve Değerler.
Uygulama
5. Hafta
Marka Ederinin Yapılandırılması İçin Markanın Unsurlarının Belirlenmesi, Seçimi.
Uygulama
6. Hafta
Marka Ederini Oluşturmak İçin Pazarlama Programının Tasarımı.
Uygulama
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Marka Var Etmek.
Uygulama
9. Hafta
Marka Ve Ürüne Yatırımın Geri Dönüşü, Geri Dönüş Oranı, Performans Ölçme, Analiz Ve Değerlendirmesi.
Uygulama
10. Hafta
Dijital Ve Mobil Boyutta Marka ve Ürün Yönetimi, Kanal İlişkileri.
Uygulama
11. Hafta
Markayı Canlandırmak, Yeniden Konumlama.
Uygulama
12. Hafta
Ürün Ve Marka Yönetiminde Tasarım, İlgili Marka Yönetimi Uygulamaları.
Uygulama
13. Hafta
Yeni Ürün ve Markanın Yayılması.
Uygulama
14. Hafta
Yeni Ürün ve Markanın Yayılması.
Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
Ürün denildiğinde ve marka denildiğinde ele alınanların neler olduğu anlayabilme.
ÖÇ-2
Ürün yönetimi ve marka yönetimi arasındaki farklar, ortaklıklar ve sentezleri kavrayabilme.
ÖÇ-3
Yeni ürün, yeni marka geliştirilmesi, ortaya çıkışları, popüler ve hatta kayıp oluşuna dair örneklerle süreçleri, dönemleri kavrayabilme.
ÖÇ-4
Yerel ve uluslararası pazarlara ait ürünler ve markaları tanıyabilme.
ÖÇ-5
Ürün ve/veya marka yönetimi alanında kariyer imkanlarını değerlendirebilecek entelektüel sermaye edinebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.