İllüstrasyon çalışmalarında kullanılabilecek malzeme ve teknik serbestliğin belli bir kategori seçilerek uygulanması. Bu uygulamalar sırasında Temel Grafik Tasarım İlkelerinin ve kompozisyon kurallarının uygulanması, renk bilgisinin seçilen malzemelerin bir araya getirilmesi sonucunda uygulanması ve sonuç olarak malzeme ve teknik çeşitliliğin illüstrasyon çalışmalarında uygulanabilirliğinin proje ile ifade edilmesi.
Ön Koşullar
İllüstrasyon I
Eş Koşullar
İllüstrasyon I
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
CUMA 13:0 - 15:50, 3A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA 13:00 - 14:00 , 4B03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Gösterip Yaptırma ve Proje
Temel Kaynaklar
G.Ambrose-P.Harris. Tipografinin Temelleri, Literatür Yayıncılık.
E.Becer. İletişim ve Grafik Tasarım.
L.Ries. Görsel Çekiç, MediaCat Yayınları
Güler Ertan - Emin Sansarcı Görsel Sanatlarda Anlam Ve Algı 2017
Hatice Aslan Odabaşı Grafikte Temel Tasarım Yorum Sanat İstanbul 2006
Cats Platformundaki Yaratıcı Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
- Gazete Oksijen ilanları (Cuma baskısı)
-Milliyet Sanat Dergisi (Aylık)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
İllüstrasyonun tanımı, uygulanma alanları, grafik tasarımdaki yeri ve önemi ve örnek projelerin gösterilmesi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
İllüstrasyonun tanımı, uygulanma alanları, grafik tasarımdaki yeri ve önemi ve örnek projelerin gösterilmesi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Manuel teknikler ile doku çalışmaları
Uygulama ve Sözlü Anlatım
5. Hafta
Kolaj tekniği ile uygulama
Uygulama ve Sözlü Anlatım
6. Hafta
Kolaj Tekniği ile uygulama
Uygulama ve Sözlü Anlatım
7. Hafta
Manuel yöntemler ile yaratılan tasarımların Illustrator isimli programa aktarımı
Uygulama ve Sözlü Anlatım
8. Hafta
Proje konusu anlatımı. Farkındalık konulu veya Dezavantajlı gruplara yönelik özel gün-hafta tasarımları.
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Proje konusu anlatımı. Farkındalık konulu veya Dezavantajlı gruplara yönelik özel gün-hafta tasarımları.
Uygulama
10. Hafta
Proje konusu anlatımı. Farkındalık konulu veya Dezavantajlı gruplara yönelik özel gün-hafta tasarımları.
Uygulama
11. Hafta
Proje konusu anlatımı. Farkındalık konulu veya Dezavantajlı gruplara yönelik özel gün-hafta tasarımları.
Uygulama ve Sözlü Anlatım
12. Hafta
Karışık teknik ile hazırlanacak, videolu proje konu dağıtımı.
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Karışık teknik ile hazırlanacak, videolu proje konu dağıtımı.
Uygulama ve Sözlü Anlatım
14. Hafta
Karışık teknik ile hazırlanacak, videolu proje konu dağıtımı.
Uygulama ve Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
30
Final
1
60
ÖÇ-1
I. İllüstrasyonun çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
II. Dijital ve manuel illüstrasyon çalışmaları yaparak teoride öğrendiklerini uygulama ile pekiştirir.
ÖÇ-3
III. Yerli ve yabancı illüstratörlerin farklı tekniklerde yarattıkları illüstrasyonları biçimsel ve içerik açısından doğru yorumlayabilir.
ÖÇ-4
Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığının kazanılması.
ÖÇ-5
İllüstrasyonun grafik tasarım için önemini kavrama.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.