Bu dersi alan öğrenciler 556 sayılı Markaların korunması hakkında kanun hükmünde kararname kapsamında bilgilere sahip olacaklardır.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12:00 - 13:45, 4A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00 - 14:45, 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, tartışma, örnekler.
Temel Kaynaklar
-Meslek Etiği, Demet Çakıroğlu-Nuran Öztürk Başpınar, Nobel Akademik Yayıncılık
Beyreli, Elif.
-Sinai Mülkiyet Boyutuyla Moda Hukuku (Marka Bölümü), Yetkin Yayınları
Diğer Kaynaklar
-Cats kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marka kavramı
Sözlü anlatım.
2. Hafta
Marka hakkının ihlali.
Sözlü anlatım.
3. Hafta
Sürdürülebilir Tasarım
Sözlü anlatım.
4. Hafta
Patent-tescil
Sözlü anlatım.
5. Hafta
Tasarımın ilkeleri
Sözlü anlatım.
6. Hafta
Meslek etiğini incelemek
Sözlü anlatım.
7. Hafta
Vize
Ara sınav
8. Hafta
Ayırt edicilik ilkesinin fikri haklardaki yeri
Sözlü anlatım.
9. Hafta
Sözleşme, ödeme
Sözlü anlatım.
10. Hafta
Tasarım ve etik ilkeler genel bilgiler
Sözlü anlatım.
11. Hafta
Tanınmış marka kavramı
Sözlü anlatım.
12. Hafta
Rekabet hukuku uygulamaları
Sözlü anlatım.
13. Hafta
Dava örnekleri.
Sözlü anlatım.
14. Hafta
Dava örnekleri.
Sözlü anlatım.
15. Hafta
Final.
Final.
16. Hafta
Final.
Final.
17. Hafta
Final.
Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilerin 556 sayılı KHK'ya hakim olması
ÖÇ-2
Haksız rekabet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması
ÖÇ-3
Mesleki anlamda patent ve süreçler hakkında bilgilenmesi
ÖÇ-4
Tanınmış marka etik anlamında bilgilenmesi
ÖÇ-5
Fikri hak kavramı hakkında bilgilenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.