Görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, gelişmiş işlemler, düğmeleri oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneli, site yönetimi.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Serpil Karakuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09.00-12.45 5B04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 09.00-12.45 5B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatım demonstrasyon ve aynı zamanda pratik uygulamalar şeklinde yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
Dersin ana kaynağı hazırlanan ders notları, uygulama örnekleri ve bilgisayar programları noktasında yazılmış kitaplardır.
Diğer Kaynaklar
Osman Gürkan Photoshop Kitabı
Yavuz Gümüştepe Illustrator Kitabı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Photoshop Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
2. Hafta
Photoshop Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
3. Hafta
Illustrator Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
4. Hafta
Photoshop Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
5. Hafta
Photoshop Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
6. Hafta
Photoshop Programı Çalışmaları
Anlatım Uygulama
7. Hafta
Vize
Sınav
8. Hafta
Banner Tasarımı
Anlatım Uygulama
9. Hafta
Banner Tasarımı
Anlatım Uygulama
10. Hafta
Banner Tasarımı
Anlatım Uygulama
11. Hafta
Dreamweaver
Anlatım Uygulama
12. Hafta
Dreamweaver
Anlatım Uygulama
13. Hafta
Dreamweaver
Anlatım Uygulama
14. Hafta
Dreamweaver
Anlatım Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Projeler
1
50
ÖÇ-1
Sahip olduğu donanım ile kolay anlaşılır, bilgi verici ve kolay ulaşılabilir web tasarımları üretebilmek.
ÖÇ-2
Her yazılım ve cihazda görünebilen, kolay navigasyon sistemiyle rahat gezinebilen siteler tasarlayacak kapasiteye sahip olmak.
ÖÇ-3
Kullanıcıların beklenti ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak gerekli güncellemeleri yapabilecek kapasiteye sahip olmak.
ÖÇ-4
Doğru arka plan, uygun renkler ve karakterler seçerek kolay algılanabilen kaliteli tasarımlar yapabilmek
ÖÇ-5
Aktif bir sitedeki oluşabilecek sorunlara hızlı ve doğru müdahale edebilecek teknik bilgiye sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.