Grafik tasarım ilkeleri öğrenilir.
Grafik tasarım ilkeleri hakkında uygulamalar yapılır.
Grafik tasarımın düşünsel yanı kavranır.
Tasarımın düşünsel ve biçimsel uyumu öğrenilir.
Tasarım ilkeleri kapsamında düşünsellik ve biçimsellik koşutluğunda kurumsal kimlik yaratılır.
Ön Koşullar
MGT2002 Grafik Tasarım II
Eş Koşullar
MGT2002 Grafik Tasarım II
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
-ERTAN Güler & SANSARCI Emin: Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Alternatif Yayıncılık, 2021, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Nokta, çizgi kavramları ve çizgi çeşitleri
Uygulama ve teorik
2. Hafta
Çizgi kalitesini geliştiren çizim teknik ve yöntemleri, temel geometrik formlar üzerinde hacim, üç boyut kavramları
Uygulama ve teorik
3. Hafta
Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı
Uygulama ve teorik
4. Hafta
Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı
Uygulama ve teorik
5. Hafta
Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı
Uygulama ve teorik
6. Hafta
Obje çalışması
Uygulama ve teorik
7. Hafta
Vize
Uygulama
8. Hafta
Geometrik temel formlardan yola çıkarak obje oluşturulması
Uygulama ve teorik
9. Hafta
Geometrik temel formlardan yola çıkarak obje oluşturulması
Uygulama ve teorik
10. Hafta
Doku, ışık gölge kavramları
Uygulama ve teorik
11. Hafta
Doku, ışık gölge kavramları
Uygulama ve teorik
12. Hafta
Ana renkler, ara renkler, sıcak-soğuk renkler, renk skalası
Uygulama ve teorik
13. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı.
Uygulama ve teorik
14. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı.
Uygulama ve teorik
15. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı.
Final.
16. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı.
Final.
17. Hafta
Kurumsal kimlik tasarımı.
Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Grafik tasarım ilkeleri öğrenilir.
ÖÇ-2
Grafik tasarım ilkeleri hakkında uygulamalar yapılır.
ÖÇ-3
Grafik tasarımın düşünsel yanı kavranır.
ÖÇ-4
Tasarımın düşünsel ve biçimsel uyumu öğrenilir.
ÖÇ-5
Tasarım ilkeleri kapsamında düşünsellik ve biçimsellik koşutluğunda kurumsal kimlik yaratılır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.