Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Grafik Tasarım II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT2002 2 Grafik Tasarım II 2/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Grafik tasarım ilkeleri öğrenilir.

Grafik tasarım ilkeleri hakkında uygulamalar yapılır.

Grafik tasarımın düşünsel yanı kavranır.

Tasarımın düşünsel ve biçimsel uyumu öğrenilir.

Tasarım ilkeleri kapsamında düşünsellik ve biçimsellik koşutluğunda kurumsal kimlik yaratılır.
Ön Koşullar MGT2002 Grafik Tasarım II
Eş Koşullar MGT2002 Grafik Tasarım II
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Emin Sansarcı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 13:00 - 17:00 Perşembe 09:00 - 13:00 13:00 - 17:00 3B01 İncirli
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 13:00 - 17:00 Perşembe 09:00 - 13:00 13:00 - 17:00 3B01 İncirli
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Teori ve uygulama.

Temel Kaynaklar -ERTAN Güler & SANSARCI Emin: Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Alternatif Yayıncılık, 2021, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nokta, çizgi kavramları ve çizgi çeşitleri Uygulama ve teorik
2. Hafta Çizgi kalitesini geliştiren çizim teknik ve yöntemleri, temel geometrik formlar üzerinde hacim, üç boyut kavramları Uygulama ve teorik
3. Hafta Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı Uygulama ve teorik
4. Hafta Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı Uygulama ve teorik
5. Hafta Hacim, üç boyut ve derinlik kavramlarının perspektif yardımıyla anlatımı Uygulama ve teorik
6. Hafta Obje çalışması Uygulama ve teorik
7. Hafta Vize Uygulama
8. Hafta Geometrik temel formlardan yola çıkarak obje oluşturulması Uygulama ve teorik
9. Hafta Geometrik temel formlardan yola çıkarak obje oluşturulması Uygulama ve teorik
10. Hafta Doku, ışık gölge kavramları Uygulama ve teorik
11. Hafta Doku, ışık gölge kavramları Uygulama ve teorik
12. Hafta Ana renkler, ara renkler, sıcak-soğuk renkler, renk skalası Uygulama ve teorik
13. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı. Uygulama ve teorik
14. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı. Uygulama ve teorik
15. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı. Final.
16. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı. Final.
17. Hafta Kurumsal kimlik tasarımı. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Grafik tasarım ilkeleri öğrenilir.
ÖÇ-2Grafik tasarım ilkeleri hakkında uygulamalar yapılır.
ÖÇ-3Grafik tasarımın düşünsel yanı kavranır.
ÖÇ-4Tasarımın düşünsel ve biçimsel uyumu öğrenilir.
ÖÇ-5Tasarım ilkeleri kapsamında düşünsellik ve biçimsellik koşutluğunda kurumsal kimlik yaratılır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5