Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yazı ve Tipografi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT2003 2 Yazı ve Tipografi II 2/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Yazı karakterleri öğrenilir.
Fontların duygusal karşılıkları öğrenilir.
Espas ve satır arası boşlukların harflerin biçimsel özellikleri ile ilişkisi öğrenilir.
Espas ve satır arası boşlukların harflerin biçimsel özellikleri ile ilişkisi uygulamalar ile pekiştirilir.
Tipografik çalışmalar yapılarak teorik ve görsel bilgi pratikte tasarımlara aktarılır.
Ön Koşullar Yazı ve Tipografi II
Eş Koşullar Yazı ve Tipografi II
Özel Koşullar Özel koşullar yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kaya Oral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09.00-12.45 3B01
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 09.00-12.45 3B01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori ve uygulama.
Temel Kaynaklar --GARFIELD Simon: Tam Benim Tipim, Domingo Yayıncılık, 2012.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tipografinin tanımı, temelleri. Uygulama ve teorik
2. Hafta Harf biçimi ve harfin temel Ölçüleri Uygulama ve teorik
3. Hafta Harf biçimi ve harfin temel Ölçüleri Uygulama ve teorik
4. Hafta Tipografik kolaj çalışması Uygulama ve teorik
5. Hafta Tipografik kolaj çalışması Uygulama ve teorik
6. Hafta Tipografik kolaj çalışması Uygulama ve teorik
7. Hafta Kavramsal tipografi Uygulama ve teorik
8. Hafta Kavramsal tipografi Uygulama ve teorik
9. Hafta Yeni bir font ailesi tasarımı Uygulama ve teorik
10. Hafta Yeni bir font ailesi tasarımı Uygulama ve teorik
11. Hafta Yeni bir font ailesi tasarımı Uygulama ve teorik
12. Hafta Logotype çalışması Uygulama ve teorik
13. Hafta Logotype çalışması Uygulama ve teorik
14. Hafta Logotype çalışması Uygulama ve teorik
15. Hafta Tipografik afiş çalışması Uygulama ve teorik
16. Hafta Tipografik afiş çalışması Uygulama ve teorik
17. Hafta Tipografik afiş çalışması Uygulama ve teorik
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 80
Derse Devam / Katılım 13 20


ÖÇ-1Yazı karakterleri öğrenilir.
ÖÇ-2Fontların duygusal karşılıkları öğrenilir.
ÖÇ-3Espas ve satır arası boşlukların harflerin biçimsel özellikleri ile ilişkisi öğrenilir.
ÖÇ-4Espas ve satır arası boşlukların harflerin biçimsel özellikleri ile ilişkisi uygulamalar ile pekiştirilir.
ÖÇ-5Tipografik çalışmalar yapılarak teorik ve görsel bilgi pratikte tasarımlara aktarılır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5