Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Semiyotik Tasarım I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT3003 3 Semiyotik Tasarım I 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacında, iletişim, grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı alanlarında tasarım olgusunun kavramsal olarak ele alınması, göstergelerin yorumlanması, üretilmesi veya işaretleri anlama süreçlerini içeren faktörlerin sistematik biçimde incelenmesi sağlanacaktır. Öğrenciler; reklamlar, afiş, simgeler, piktogramlar vb. göstergeler aracılığıyla semiyotik çözümlemeler yapmayı öğrenecektir.
Ön Koşullar Ödev ve proje teslimi
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar Derse Devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 13:30-16:20 4A-08 Çarşamba 09:00-11:50 4A-08 Perşembe 09:30-12:20 4A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 13:00-14:00 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bu ders, örgün olarak planlanmıştır. Anlatım, sunum, ödev ve yüzyüze olarak işlecektir. Sözlü anlatım ve uygulama şeklinde devam edecektir.
Temel Kaynaklar -Ders Notları, Sunum ve örnekler.

Grafik Tasarım Kuramı- H.Armstrong

Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - T.Uçar

Göstergebilime Giriş - F.Akerson

Görsel Göstergebilim / İmgenin Anlamlandırılması - Günay ve Parsa.

İletişim ve Grafik Tasarım- E.Becer

Yaratıcı Tasarımın Temelleri-Ambrose ve Harris

Semboller Nasıl Okunur? C-Gibson

 
Diğer Kaynaklar -Cats Platformundaki Yaratıcı Kaynaklar.  

-Milliyet Sanat Dergisi

-Sanat Dünyamız

-Gazete Oksijen, Sanat eki.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma. Semiyoloji nedir? Dersin konuları ve kullanım alanları. Teorik
2. Hafta İletişim, görsel iletişim ve uygulama alanları. Teorik
3. Hafta Tasarım, yaratıcılık ve semiyotik anlayış. Sanat örnekleri. Teorik
4. Hafta Semboller, piktogramlar. Semiyolojiye giriş; Afiş örnekleri. Teorik
5. Hafta Peirce, Saussure, Barthes’ın kuramları ve tanımlar. Teorik
6. Hafta Peirce, Saussure, Barthes’ın kuramları ve tanımlar devam. Teorik
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Peirce, Saussure, Barthes’ın kuramları üzerinden çözümlemeler. Teorik
9. Hafta Semboller ve görsel kimlik. Teorik
10. Hafta Resim ve reklam birlikteliği ile çözümlemeler. Teorik
11. Hafta Proje bilgilendirmesi. Teorik
12. Hafta Proje ve çözümlemeler. Teorik
13. Hafta Proje ve çözümlemeler. Teorik
14. Hafta Final Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11.Görsel iletişim tasarımının başlıca elemanlarını öğrenir.
ÖÇ-22. Görsel dilin anlatım şekillerini en iyi biçimde kullanma yeteneğine sahip olacaktır.
ÖÇ-33. Semiyoloji alanında disiplinler arası yenilikçi görsel içerikler üretir.
ÖÇ-44. Semiyolojiye ait becerileri öğrenerek göstergeleri çözümler, çevresel ve toplumsal sorunlara projeler üretir.
ÖÇ-55. Mesajını iletmesi için görsel dilin anlatım gücünü kullanma şekillerini inceler ve tasarımına aktarır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5