Yazı karakterlerinin, fontların özelliklerinin, biçimsel farklılıkların tasarım üzerinde yarattığı etkilerin öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Yazı ve Tipografi III
Eş Koşullar
Yazı ve Tipografi III
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
-Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tipografinin Tanımı, Temelleri.
Uygulama ve teorik
2. Hafta
Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri
Uygulama ve teorik
3. Hafta
Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri
Uygulama ve teorik
4. Hafta
Tipografik Afiş Çalışmalar
Uygulama ve teorik
5. Hafta
Tipografik Afiş Çalışmalar
Uygulama ve teorik
6. Hafta
Tipografik Afiş Çalışmalar
Uygulama ve teorik
7. Hafta
Tipografik Poster Çalışmalar
Uygulama ve teorik
8. Hafta
Tipografik Poster Çalışmalar
Uygulama ve teorik
9. Hafta
Tipografik Poster Çalışmalar
Uygulama ve teorik
10. Hafta
Tipografik Kitap Kapağı Çalışmalar
Uygulama ve teorik
11. Hafta
Tipografik Kitap Kapağı Çalışmalar
Uygulama ve teorik
12. Hafta
Tipografik Kitap Kapağı Çalışmalar
Uygulama ve teorik
13. Hafta
Tipografik Pano Tasarım Çalışmalar
Uygulama ve teorik
14. Hafta
Tipografik Pano Tasarım Çalışmalar
Uygulama ve teorik
15. Hafta
Tipografik Pano Tasarım Çalışmalar
Uygulama ve teorik
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
I. Yazı karakterlerini tanır.
ÖÇ-2
II. Hangi karakterin hangi duyguyu yansıttığı konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3
III. Yarattığı özgün tipografik tasarımlar ile öğrendiklerini pekiştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.