Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklamda Yaratıcı Uygulamalar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0007 Reklamda Yaratıcı Uygulamalar 2/1/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklamcılık ve tasarımda yaratıcı düşünebilme yeteneği kazandırmak, olaylara kavramsal açıdan yaklaşabilmeyi, bakış açılarını esnetebilmeyi öğretmek ve problem çözme yeteneklerini artırmaktır.
Ön Koşullar Reklam ve Yaratıcılık
Eş Koşullar Reklam ve Yaratıcılık
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kaya Oral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 12:00 - 14:50 - 3b03
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 12:00 - 13:50 - 4B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.

Temel Kaynaklar -Ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Tasarımcı öğrecilerin, gelecek ile ilgili kendi planlarını dinleme, sohbet. Anlatım, Araştırma
2. Hafta Reklam ve Yaratıcılık nedir? Sorusunun irdelenmesi Anlatım, Araştırma
3. Hafta Kavram nedir? Yaratıcılık ve Kavram ilişkisinin sorgulanması Anlatım, Araştırma
4. Hafta Yaratıcılık sisteminin sorgulanması Anlatım, Araştırma
5. Hafta Kavramların sorgulanması Anlatım, Araştırma
6. Hafta Kavramların sorgulanması Anlatım, Araştırma
7. Hafta Kavramların sorgulanması Anlatım, Araştırma
8. Hafta Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması Anlatım, Araştırma
9. Hafta Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması Anlatım, Araştırma
10. Hafta Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması Anlatım, Araştırma
11. Hafta Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama Anlatım, Araştırma
12. Hafta Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama Anlatım, Araştırma
13. Hafta Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama Anlatım, Araştırma
14. Hafta Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama Anlatım, Araştırma
15. Hafta Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama Anlatım, Araştırma
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Yaratıcı bir düşünce ile bakış sistematiğinin kavranmasını,
ÖÇ-2Kavram, yaratıcılık ilişkisini irdelemeyi,
ÖÇ-3Aktif katılımla, fikirlerini sunum yapmayı kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3