Reklamcılık ve tasarımda yaratıcı düşünebilme yeteneği kazandırmak, olaylara kavramsal açıdan yaklaşabilmeyi, bakış açılarını esnetebilmeyi öğretmek ve problem çözme yeteneklerini artırmaktır.
Ön Koşullar
Reklam ve Yaratıcılık
Eş Koşullar
Reklam ve Yaratıcılık
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Kaya Oral
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 12:00 - 14:50 - 3b03
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 12:00 - 13:50 - 4B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine kara verilmiştir. Dersin teorik kısımı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
-Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Tasarımcı öğrecilerin, gelecek ile ilgili kendi planlarını dinleme, sohbet.
Anlatım, Araştırma
2. Hafta
Reklam ve Yaratıcılık nedir? Sorusunun irdelenmesi
Anlatım, Araştırma
3. Hafta
Kavram nedir? Yaratıcılık ve Kavram ilişkisinin sorgulanması
Anlatım, Araştırma
4. Hafta
Yaratıcılık sisteminin sorgulanması
Anlatım, Araştırma
5. Hafta
Kavramların sorgulanması
Anlatım, Araştırma
6. Hafta
Kavramların sorgulanması
Anlatım, Araştırma
7. Hafta
Kavramların sorgulanması
Anlatım, Araştırma
8. Hafta
Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması
Anlatım, Araştırma
9. Hafta
Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması
Anlatım, Araştırma
10. Hafta
Kavram ve Yaratıcılık, proje çalışması
Anlatım, Araştırma
11. Hafta
Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama
Anlatım, Araştırma
12. Hafta
Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama
Anlatım, Araştırma
13. Hafta
Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama
Anlatım, Araştırma
14. Hafta
Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama
Anlatım, Araştırma
15. Hafta
Proje sunumu, üzerinde tartışma, sorgulama
Anlatım, Araştırma
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Yaratıcı bir düşünce ile bakış sistematiğinin kavranmasını,
ÖÇ-2
Kavram, yaratıcılık ilişkisini irdelemeyi,
ÖÇ-3
Aktif katılımla, fikirlerini sunum yapmayı kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.