|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Giriş. Dersin tanımı, amacı. |
Dijital eğitim; Sunum |
2. Hafta |
Hareketli görüntü tarihi, görme duyusunun ve kameranın çalışma prensibi. Video hakkında genel teknik bilgiler. Hareketli görüntü ve zaman ilişkisi. |
Dijital eğitim; Sunum |
3. Hafta |
Adobe After Effect programının tanıtımı ve genel yapısı, dosya oluşturma, menü ve paneller, kompozisyon, layer mantığı ve timeline kullanımı |
Dijital eğitim; Sunum |
4. Hafta |
Uygulama-1 Photoshop projesinin After Effect'e taşınarak layerlerın boyutlandırılması ve objelerin hareket ettirilmesi. |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
5. Hafta |
Uygulama-2 Sosyal Medya kullanımı için animasyon film üretimi |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
6. Hafta |
Uygulama-3 tek kare olarak hazırlanmış çizgi karakterlerin After Effect programında hareketlendirililmesi |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
7. Hafta |
Uygulama-4 After effect ile derinlik etkisi oluşturma ve sanal kamera kullanımı. |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
8. Hafta |
Uygulama-5 Gerçek fotoğraflardan oluşturulan kompozisyonların manipülasyonu ve hareketlendirilmesi. Televizyon için fragman yapımı. |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
9. Hafta |
Uygulama-6 Promosyon filmi yapımı. (Fast Food reklamı) |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
10. Hafta |
Grafik animasyonda kullanılmak üzere görsel tasarım oluşturma |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
11. Hafta |
Grafik animasyonda kullanılmak üzere görsel tasarım oluşturma |
Dijital eğitim; Demonstrasyon ve uygulama |
12. Hafta |
Proje hazırlık; Öğrenciler tarafından senaryosu oluşturulmuş fragman veya tanıtım animasyonu tasarımı. |
Dijital eğitim; Proje |
13. Hafta |
Proje hazırlık; Öğrenciler tarafından senaryosu oluşturulmuş fragman veya tanıtım animasyonu tasarımı. |
Dijital eğitim; Proje |
14. Hafta |
Proje hazırlık; Öğrenciler tarafından senaryosu oluşturulmuş fragman veya tanıtım animasyonu tasarımı. |
Dijital eğitim; Proje |
15. Hafta |
Final |
|
16. Hafta |
Final |
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | Öğrenci Adobe Photoshop ve Adobe After Effect programının arayüzünü tanır, panel ve toolbarların özelliklerini öğrenir. | ÖÇ-2 | Öğrenci program araçları ile çizim veya nesnelerden oluşturulmuş tasarımlar yapar. | ÖÇ-3 | Öğrenci oluşturduğu kompozisyonu oluşturan nesnelerin belirlenen zaman boyunca hareketli birer grafiğe dönüştürülmesini deneyimler. | ÖÇ-4 | Öğrenci çalışma hayatında yoğunlukla ondan istenmesi muhtemel hareketli grafik tasarım çalışmaları yaparak pratik yapma şansı bulur. | ÖÇ-5 | Öğrenci kendi başına hareketli grafik tasarımları yaparken, After Effect ile birlikte çalışan diğer programları da (Adobe Premier ve Adobe Photoshop) da kullanarak melez bir çalışmanın nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak. | PÇ-2 | PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir. | PÇ-3 | PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir. | PÇ-4 | PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır. | PÇ-5 | PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir. | PÇ-6 | PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir. | PÇ-7 | PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır. | PÇ-8 | PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar. | PÇ-9 | PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek. | PÇ-10 | PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak. |
|