Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çağdaş Sanat I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0010 Çağdaş Sanat I 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Öğrencilerin çağdaş sanatı kavrama yetilerini geliştirmek, çağdaş sanat tarihine hakim olmalarını ve çağdaş sanatın gelişimini, dinamiklerini, belli başlı niteliklerini bir bütünlük içinde düşünebilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar Çağdaş Sanat I
Eş Koşullar Çağdaş Sanat I
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Neyir Tekeli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-11:0 İncirli Kampsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09:00-11:0 İncirli Kampsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel ve İştsel Anlatım
Temel Kaynaklar -Ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve çağdaş sanata yaklaşmanın genel olarak haritalandırılması. Teorik
2. Hafta Çağdaş sanatın belirleyici dinamiklerinin ve bağlamının ele alınması. Teorik
3. Hafta Hakim modernite karşısında modernist sanatın tartışılması. Teorik
4. Hafta Çağdaş sanatın felsefesinin ve form anlayışının tartışılması. Teorik
5. Hafta Çağdaş sanatta deneysellik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması. Teorik
6. Hafta Romantizmin çağdaş sanata etkileri Teorik
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Belli başlı akımlar: Fauvism, empresyonizm, postempresyonizm... Teorik
9. Hafta Futurizm ve vortisizm. Teorik
10. Hafta Avangard sanat hareketlerinin tartışılması. Teorik
11. Hafta Modernist sanat ve politika. Teorik
12. Hafta Çağdaş sanat manifestoları. Teorik
13. Hafta Prova baskı esasları Teorik
14. Hafta Prova baskı esasları Teorik
15. Hafta Final. Final.
16. Hafta Final. Final.
17. Hafta Final. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1I. Çağdaş sanat kategorisindeki dönemler ve bu dönemlerde sanatta gerçekleşen farklılıklar, yenilikler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2II. Sanatın gelişme sürecine hakim olur.
ÖÇ-3III. Bu süreçlerin izlenmesi ve içerik olarak irdelenmesi sonucunda vizyonu geniş tasarımlar üretebilecek kültürel bilgiye sahip olur.
ÖÇ-4IV. Çağdaş sanat kategorisindeki dönemler ve bu dönemlerde sanatta gerçekleşen farklılıklar, yenilikler ile eserlerin incelenmesi ve yorumlanması.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4