Öğrencilerin çağdaş sanatı kavrama yetilerini geliştirmek, çağdaş sanat tarihine hakim olmalarını ve çağdaş sanatın gelişimini, dinamiklerini, belli başlı niteliklerini bir bütünlük içinde düşünebilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Çağdaş Sanat I
Eş Koşullar
Çağdaş Sanat I
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Neyir Tekeli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-11:0 İncirli Kampsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09:00-11:0 İncirli Kampsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve İştsel Anlatım
Temel Kaynaklar
-Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve çağdaş sanata yaklaşmanın genel olarak haritalandırılması.
Teorik
2. Hafta
Çağdaş sanatın belirleyici dinamiklerinin ve bağlamının ele alınması.
Teorik
3. Hafta
Hakim modernite karşısında modernist sanatın tartışılması.
Teorik
4. Hafta
Çağdaş sanatın felsefesinin ve form anlayışının tartışılması.
Teorik
5. Hafta
Çağdaş sanatta deneysellik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
Teorik
6. Hafta
Romantizmin çağdaş sanata etkileri
Teorik
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Belli başlı akımlar: Fauvism, empresyonizm, postempresyonizm...
Teorik
9. Hafta
Futurizm ve vortisizm.
Teorik
10. Hafta
Avangard sanat hareketlerinin tartışılması.
Teorik
11. Hafta
Modernist sanat ve politika.
Teorik
12. Hafta
Çağdaş sanat manifestoları.
Teorik
13. Hafta
Prova baskı esasları
Teorik
14. Hafta
Prova baskı esasları
Teorik
15. Hafta
Final.
Final.
16. Hafta
Final.
Final.
17. Hafta
Final.
Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
I. Çağdaş sanat kategorisindeki dönemler ve bu dönemlerde sanatta gerçekleşen farklılıklar, yenilikler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
II. Sanatın gelişme sürecine hakim olur.
ÖÇ-3
III. Bu süreçlerin izlenmesi ve içerik olarak irdelenmesi sonucunda vizyonu geniş tasarımlar üretebilecek kültürel bilgiye sahip olur.
ÖÇ-4
IV. Çağdaş sanat kategorisindeki dönemler ve bu dönemlerde sanatta gerçekleşen farklılıklar, yenilikler ile eserlerin incelenmesi ve yorumlanması.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.