Reklam yazarlığı mesleğinin pazarlama iletişimindeki / reklam sektöründeki konum ve önemini, yaratıcılıkla ilintisini, pazarlama bilimindeki yerini, bu alandaki temel yaratıcı strateji ve ekolleri, çeşitli mecralardaki yazım yordam ve tekniklerini, reklam dilinin karakteristiğini, bu alanda sağlam bir bakış açısı kazandıracak ve temel bir beceri edindirecek düzeyde öğretmek.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Ders takibi ve sınıf içi uygulamalara katılımdan kanaat eklenecektir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba günleri saat 15.00 - 16.50, İncirli Yerleşkesi - 2B05 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 13.00 - 14.00 arası, İncirli Yerleşkesi 3A04 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, münazara, sınıf içi uygulama
Temel Kaynaklar
- Kelimelerle İkna Etmenin Yolları: Tüketicileri Hipnotize Eden Metin Yazma Teknikleri - Joe Vitale
- Reklam Yazarının El Kitabı: Etkili Reklam ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri - Joseph Sugarman
- Herkes Yazabilir: İçerik Pazarlamasının 74 Kuralı - Ann Handley
- Satan Reklam Yaratmak - Luke Sullivan, Sam Bennett
- Satış ve Pazarlama Teknikleriyle İkna Sanatı - Adem Serdaroğlu
Diğer Kaynaklar
- Sınıf içi uygulamalar için sinopsis, tretman ve storyboard örnekleri
- Çeşitli reklam ve tanıtım metinleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dil ve iletişim
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
2. Hafta
İkna mühendisliği, iknanın sözlü iletişimdeki yeri ve önemi
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
3. Hafta
Markaların kullandığı reklam ve pazarlama teknikleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
4. Hafta
Metin yazarının konumu, sorumlulukları ve farklı metin türleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
5. Hafta
Reklam metni nasıl hazırlanır? Storyboard nedir? Sinopsis ve tretman nasıl hazırlanır?
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
6. Hafta
Marka geliştirme, slogan ve reklam fikri bulma alıştırmaları
Reklam senaryosu yazma ve storyboard hazırlama alıştırması
Sınıf içi uygulama
13. Hafta
Örnek metinler, reklam filmleri ve dijital platformlar üzerinden örnekler
Sözlü anlatım, münazara, soru - cevap
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
0
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Pazarlama iletişimi alanında yaratıcı yazarlığın ne anlama geldiğini kavrayacak,
ÖÇ-2
II. Yazacağı metinlerde reklam dilinin inceliklerini uygulayabilecek,
ÖÇ-3
III. Pazarlama iletişiminin bilimsel ve sanatsal yönlerini birbiriyle bağdaştırabilecek,
ÖÇ-4
IV. Çeşitli mecralara göre farklı yazım tekniklerini kullanabilecek,
ÖÇ-5
V. Stratejik düşünce temelinde taktik uygulamalar geliştirebilecek,
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.