Yazı karakterlerinin, fontların özelliklerinin, biçimsel farklılıkların tasarım üzerinde yarattığı etkilerin öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Tipografi Tasarımı
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ilgın Özer Dulak
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-13:00,3A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 09:00-13:00,3A10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım Uygulama
Temel Kaynaklar
AMBROSE, G. ve Harris, P. (2012). Tipografinin Temelleri. 1. Basım, Literatür Yayıncılık,İstanbul. BECER, E. (2007).
Modern sanat ve yeni tipografi. Ankara: Dost Kitabevi. BEKTAŞ, D. (1992).
Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Sanat Dizisi 2, Birinci Basım. BONDE, N. (2013). Considering conceptual type. Artifact: Journal of Design Practice, 3(1), 6-1. ÇEKEN, B. (2016).
Görsel cinas ve sosyal afişlerde kullanımı. Akdeniz Sanat, 9(18). ERSAN, M. (2016).
Laszlo Moholy-Nagy ve Grafik Tasarım Eğitimine Katkıları. Cumhuriyetin Işığında Yükseköğretimde Sanat Eğitimi Uluslararası Sempozyumu Bildirileri Kitabı. 288-298 ERDAL G. (2015).
İletişim ve Grafik Tasarım. Hayalperest Yayınevi, 1.Basım, İstanbul. KESKİN, İ. (2013).
1831-1920 Yılları Arasındaki Türkiye’deki Litografi (Taşbaskı) Sanatı. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (38), 9-20. LUPTON, E., ve Miller, J. A. (1994).
Design Writing Research: Writing on graphic design. Kiosk
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tipografinin Tanımı, Temelleri.
Anlatım ve Uygulama
2. Hafta
Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri
Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri
Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Yazı karakterinin sınıflandırılması
Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Tipografik Portre - figür Çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Tipografik Portre - figür Çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Tipografik Portre - figür Çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Tipogram , Tipogramın günümüz grafik tasarımında
kullanımı
Anlatım ve Uygulama
9. Hafta
Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar.
Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar.
Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Tipografik final proje çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Tipografik final proje çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Tipografik final proje çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Tipografik final proje çalışmaları
Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Yazı karakterlerini tanır.
ÖÇ-2
Hangi karakterin hangi duyguyu yansıttığı konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3
Yarattığı özgün tipografik tasarımlar ile öğrendiklerini pekiştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.