Fotoğrafın ve fotoğrafçılığın tarihçesi, temel çekim elemanları ve teknikleri konularının irdelenerek öğrencilerin ehil birer meslek uygulamacısı olmalarına yardımcı olmak.
Ön Koşullar
-----
Eş Koşullar
-----
Özel Koşullar
Derse Devam
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 09:00-11:45 Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 12: 00-13: 00 Cats Platformu Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir.
Milli Eğitim Bakanlığı “Fotoğraf Makinesi Ayarları” MEGEP
Adobe Photshop CC Kullanım Kılavuzu
Nicole S. Young “Food Photography: From Snapshots to Great Shots” Peachpit Press
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Fotoğrafın çıkışı ve gelişimi
Dijital Eğitim
2. Hafta
Diyafram, Enstantene, ISO ayarları ve Uygulamaları
Dijital Eğitim
3. Hafta
Stüdyo fotografları Örnekleri.
Dijital Eğitim
4. Hafta
Filtreler ve uygulama örnekleri
Dijital Eğitim
5. Hafta
Siyah beyaz ve renkli fotograf
Dijital Eğitim
6. Hafta
Kompozisyon
Dijital Eğitim
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Doga ve makro çekimler
Dijital Eğitim
9. Hafta
Basın fotografı
Dijital Eğitim
10. Hafta
Ulkemiz fotograf sanatından örnekler
Dijital Eğitim
11. Hafta
Fotoğrafçılıkta Görsel Teknikler, Çekim Yöntemleri ve Sanatsal Düzlemde İncelenmesi
Dijital Eğitim
12. Hafta
Fotoğrafçılıkta Görsel Teknikler, Çekim Yöntemleri ve Sanatsal Düzlemde İncelenmesi
Dijital Eğitim
13. Hafta
Fotoğrafçılıkta Görsel Teknikler, Çekim Yöntemleri ve Sanatsal Düzlemde İncelenmesi
Dijital Eğitim
14. Hafta
Genel Tekrar
Dijital Eğitim
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Alanında uzman ve yenilikçi meslek sahipleri olarak kaliteli projeler ortaya koymak
ÖÇ-2
Almış olduğu eğitimle uzmanı olduğu branş dışında benzer disiplinlerle de birlikte ortak projeler oluşturabilecek donanıma sahip olmak
ÖÇ-3
Üretim sürecinde, ortaya çıkabilecek problemlere karşı akılcı ve hızlı çözümler üreterek sonuca ulaşma öğretisine sahip olmak
ÖÇ-4
Yeni ve özgün çalışmalar ortaya koyabilmek için, farkı, ilginç ve sıradışı düşünebilme ve tasarlayabilme yetilerine sahip olmak
ÖÇ-5
Farklı disiplinlerin temsilcileri ile birlikte iletişim içinde grup çalışmalarında başarıyla çalışarak ortak ürünler ortaya çıkarabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.