Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yazı Tasarımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YGT4118 Yazı Tasarımı 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Yazı karakterlerinin, fontların özelliklerinin, biçimsel farklılıkların tasarım üzerinde yarattığı etkilerin öğrenilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda yazı karakteri tasarımının yapılması.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emin Sansarcı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders 2023-2024 döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Teori Uygulama
Temel Kaynaklar  Ders notları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tipografinin Tanımı, Temelleri. Teori Uygulama
2. Hafta Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri Teori Uygulama
3. Hafta Harf Biçimi ve Harfin Temel Ölçüleri Teori Uygulama
4. Hafta Tipografik Portre - figür Çalışmaları Teori Uygulama
5. Hafta Tipografik Portre - figür Çalışmaları Teori Uygulama
6. Hafta Tipografik Portre - figür Çalışmaları Teori Uygulama
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. Teori Uygulama
9. Hafta Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. Teori Uygulama
10. Hafta Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. Teori Uygulama
11. Hafta Tipografik final proje çalışmaları Teori Uygulama
12. Hafta Tipografik final proje çalışmaları Teori Uygulama
13. Hafta Tipografik final proje çalışmaları Teori Uygulama
14. Hafta Tipografik final proje çalışmaları Teori Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Yazı karakterlerini tanır.
ÖÇ-2Hangi karakterin hangi duyguyu yansıttığı konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Yarattığı özgün tipografik tasarımlar ile öğrendiklerini pekiştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3