Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Semiyotik Tasarım II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0020 Semiyotik Tasarım II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacında, görsel iletişim tasarımı alanında tasarım olgusunun kavramsal olarak ele alınmasının yanı sıra, göstergelerin yorumlanması, üretilmesi veya işaretleri anlma süreçlerinin detaylı analizleri yapılacaktır. Öğrenciler, basılı ve hareketli reklamların çözümlemesinin yanısıra eklibris tasarımları gibi görsel uygulamalarla alana ilişkin tasarımlar gerçekleştirecektir. 
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09.00-11.45 Derslik 4A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 14.00-14.45, Ofis 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, ödevlerle uygulamalı şekilde devam edecektir. 
Temel Kaynaklar Grafik Tasarım Kuramı- H.Armstrong

Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - T.Uçar

Göstergebilime Giriş - F.Akerson

Görsel Göstergebilim / İmgenin Anlamlandırılması - Günay ve Parsa.

İletişim ve Grafik Tasarım- E.Becer

Yaratıcı Tasarımın Temelleri-Ambrose ve Harris

Semboller Nasıl Okunur? C-Gibson

Ekslibris, Pektaş, H.

 
Diğer Kaynaklar -Ders Notları, Sunum ve örnekler.

-Cats Platformundaki Yaratıcı Kaynaklar.  

-Milliyet Sanat Dergisi

-Sanat Dünyamız

-Gazete Oksijen, Sanat eki.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim, görsel iletişim ve uygulama alanları. Sözlü anlatım, proje, uygulama
2. Hafta Tasarım, yaratıcılık ve semiyotik anlayış. Sanat örnekleri. Sözlü anlatım, proje, uygulama
3. Hafta Semboller, piktogramlar, semiyoloji. Sözlü anlatım, proje, uygulama
4. Hafta Semboller, piktogramlar, semiyoloji kuram ve kuramcıları. Sözlü anlatım, proje, uygulama
5. Hafta Sanat eseri kullanılan reklamların göstergebilimsel çözümlemesi. Sözlü anlatım, proje, uygulama
6. Hafta Sanat eseri kullanılan reklamların göstergebilimsel çözümlemesi. Sözlü anlatım, proje, uygulama
7. Hafta Ara sınav Sınav
8. Hafta Hareketli ve soyut grafiklerin göstergebilimsel çözümlemesi. Sözlü anlatım, proje, uygulama
9. Hafta Hareketli ve soyut grafiklerin göstergebilimsel çözümlemesi. Sözlü anlatım, proje, uygulama
10. Hafta Afiş, kitap kapağı incelemeleri. Sözlü anlatım, proje, uygulama
11. Hafta Afiş, kitap kapağı incelemeleri. Sözlü anlatım, proje, uygulama
12. Hafta Sembolik temsil ve Ekslibris. Sözlü anlatım, proje, uygulama
13. Hafta Sembolik temsil ve Ekslibris. Sözlü anlatım, proje, uygulama
14. Hafta Final öncesi genel tekrar ve uygulamalı proje. Sözlü anlatım, proje, uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel dilin anlatım şekillerini en iyi biçimde kullanma yeteneğine sahip olacaktır.
ÖÇ-2Tasarımcı olarak tüm hedef kitlesi ile iletişim kurabilmesi
ÖÇ-3Görsel dilin anlatım gücünü kullanma şekillerini incelemesi ve tasarlaması
ÖÇ-4Tasarımın evrenselliğinin anlaşılması.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4