Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Metin Yazarlığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0024 Metin Yazarlığı II 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu ders ile, öğrencilere, reklam ve pazarlama sektöründe ihtiyaç duyabilecekleri içerikleri hazırlamaları için gerekli bilgiler aktarılmaktadır. Sosyal medyada hikaye anlatıcılığı, influencer pazarlama, dijital içerik üretimi gibi konularda hem teorik, hem de uygulama ağırlıklı bir eğitim metodu benimsenmektedir. Dersin amacı, öğrencilerin yaratıcı düşünme ve yazma becerilerinin gelişmesine destek olmak ve bu alanda bilgilenmelerine katkı sağlamaktır. Ders, öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya geçirebilmeleri için proje temelli ilerlemektedir. Her hafta düzenli olarak, öğrencilerin üretmiş oldukları içerikler sınıf ortamında incelenecek; bu yaklaşımla öğrencilerimiz disiplinli bir şekilde içerik üretmeye teşvik edilecektir. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Yoktur.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 16.00-17.45 saatleri arası, İncirli Yerleşkesi, 1B05 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00-12.00 saatleri arası, İncirli Yerleşkesi, 3A04 numaralı ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sınıf içi uygulama, tartışma, interaktif değerlendirme
Temel Kaynaklar - Kelimelerle İkna Etmenin Yolları: Tüketicileri Hipnotize Eden Metin Yazma Teknikleri - Joe Vitale

- Reklam Yazarının El Kitabı: Etkili Reklam ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri - Joseph Sugarman

- Herkes Yazabilir: İçerik Pazarlamasının 74 Kuralı - Ann Handley 

- Satan Reklam Yaratmak - Luke Sullivan, Sam Bennett

- Satış ve Pazarlama Teknikleriyle İkna Sanatı - Adem Serdaroğlu
Diğer Kaynaklar - Ders notları ve deneyimler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal medyada hikaye anlatıcılığı kavramı Sözlü anlatım
2. Hafta Farklı platformlar üzerinden dijital içerik örneklerini inceleme Sözlü, işitsel anlatım, tartışma
3. Hafta Dijital mecralara yönelik içerik üretme alıştırmaları Sınıf içi uygulama
4. Hafta Dijital mecralara yönelik içerik üretme alıştırmaları Sınıf içi uygulama
5. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
6. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
7. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
8. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
9. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
10. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
11. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
12. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
13. Hafta Öğrencilerin ders kapsamında hazırlamış oldukları blog sitesi ve instagram hesaplarının incelenmesi ve interaktif olarak değerlendirilmesi Uygulamaların sınıf ortamında değerlendirilmesi
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Pazarlama iletişimi alanında yaratıcı yazarlığın ne anlama geldiğini kavrayacak
ÖÇ-2Yazacağı metinlerde reklam dilinin inceliklerini uygulayabilecek
ÖÇ-3Pazarlama iletişiminin bilimsel ve sanatsal yönlerini birbiriyle bağdaştırabilecek
ÖÇ-4Dijital içerik üretimi konusunu kavrayabilecek ve dijital mecralara içerik üretebilecek bilgi ve donanıma sahip olacak
ÖÇ-5Çeşitli mecralara göre farklı yazım tekniklerini kullanabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5