Ambalaj tasarımı hakkında bilgi edinilir.
Ambalajın kullanım alanları öğrenilir.
Ambalaj türleri ve malzeme bilgisi öğrenilir.
Ambalaj tasarımı uygulamaları yapılır.
Dijital ortamda yaratılan ambalaj tasarımları basılı hale dönüştürülerek maket yapım teknikleri öğrenilir.
Ön Koşullar
MGT0026 Ambalaj Tasarımı II
Eş Koşullar
MGT0026 Ambalaj Tasarımı II
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nesil Türkyılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09.00-12.00 5B04 / 13.00-16.00 5B04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 09.00-12.00 5B04 / 13.00-16.00 5B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Teori ve uygulama.
Temel Kaynaklar
-BECER Emre: Ambalaj Tasarımı, Dost Yayınları, 2022.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ambalajın tanımı.
Teori.
2. Hafta
Ambalajın işlevleri.
Teori.
3. Hafta
Ambalaj malzemelerinin tanıtılması.
Teori ve araştırma.
4. Hafta
Biçimsel olarak, ürün ve ambalaj ilişkisi.
Teori ve araştırma.
5. Hafta
Düşünsel olarak ürün ve ambalaj ilişkisi.
Teori ve araştırma.
6. Hafta
Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları.
Teori ve araştırma.
7. Hafta
Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları.
Teori ve araştırma.
8. Hafta
Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları.
Teori ve araştırma.
9. Hafta
Bıçak çizimi.
Teori, araştırma ve uygulama.
10. Hafta
Özel bıçaklı ambalajlar.
Teori, araştırma ve uygulama.
11. Hafta
Yaratıcı ambalaj uygulamaları.
Uygulama.
12. Hafta
Yaratıcı ambalaj uygulamaları.
Uygulama.
13. Hafta
Yaratıcı ambalaj uygulamaları.
Uygulama.
14. Hafta
Yaratıcı ambalaj uygulamaları.
Uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Ambalaj tasarımı hakkında bilgi edinilir.
ÖÇ-2
Ambalajın kullanım alanları öğrenilir.
ÖÇ-3
Ambalaj türleri ve malzeme bilgisi öğrenilir.
ÖÇ-4
Ambalaj tasarımı uygulamaları yapılır.
ÖÇ-5
Dijital ortamda yaratılan ambalaj tasarımları basılı hale dönüştürülerek maket yapım teknikleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.