Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ambalaj Tasarımı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0026 Ambalaj Tasarımı II 2/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Ambalaj tasarımı hakkında bilgi edinilir.

Ambalajın kullanım alanları öğrenilir.

Ambalaj türleri ve malzeme bilgisi öğrenilir.

Ambalaj tasarımı uygulamaları yapılır.

Dijital ortamda yaratılan ambalaj tasarımları basılı hale dönüştürülerek maket yapım teknikleri öğrenilir.
Ön Koşullar MGT0026 Ambalaj Tasarımı II
Eş Koşullar MGT0026 Ambalaj Tasarımı II
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Nesil Türkyılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09.00-12.00 5B04 / 13.00-16.00 5B04
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 09.00-12.00 5B04 / 13.00-16.00 5B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Teori ve uygulama.
Temel Kaynaklar -BECER Emre: Ambalaj Tasarımı, Dost Yayınları, 2022.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ambalajın tanımı. Teori.
2. Hafta Ambalajın işlevleri. Teori.
3. Hafta Ambalaj malzemelerinin tanıtılması. Teori ve araştırma.
4. Hafta Biçimsel olarak, ürün ve ambalaj ilişkisi. Teori ve araştırma.
5. Hafta Düşünsel olarak ürün ve ambalaj ilişkisi. Teori ve araştırma.
6. Hafta Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları. Teori ve araştırma.
7. Hafta Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları. Teori ve araştırma.
8. Hafta Biçimsellik ve düşünsellik bağlamında ambalaj tasarımı araştırmaları. Teori ve araştırma.
9. Hafta Bıçak çizimi. Teori, araştırma ve uygulama.
10. Hafta Özel bıçaklı ambalajlar. Teori, araştırma ve uygulama.
11. Hafta Yaratıcı ambalaj uygulamaları. Uygulama.
12. Hafta Yaratıcı ambalaj uygulamaları. Uygulama.
13. Hafta Yaratıcı ambalaj uygulamaları. Uygulama.
14. Hafta Yaratıcı ambalaj uygulamaları. Uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1 Ambalaj tasarımı hakkında bilgi edinilir.
ÖÇ-2Ambalajın kullanım alanları öğrenilir.
ÖÇ-3Ambalaj türleri ve malzeme bilgisi öğrenilir.
ÖÇ-4Ambalaj tasarımı uygulamaları yapılır.
ÖÇ-5Dijital ortamda yaratılan ambalaj tasarımları basılı hale dönüştürülerek maket yapım teknikleri öğrenilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5