Reklam hakkında bilgi sahibi olunur.
Reklam türleri öğrenilir.
Reklam türlerine göre uygulanılacak olan teknikler öğrenilir.
Farklı kategorilerde reklam grafiği uygulamaları çalışılır.
Yaratılan tasarımlar sonucunda reklam grafiği alanında teorik ve pratik bilgiler deneyimlenir.
Ön Koşullar
MGT4001 Reklam Grafiği II
Eş Koşullar
MGT4001 Reklam Grafiği II
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yeliz Bilir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09.00-13.45 5B11
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 09.00-13.45 5B11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Teori, araştırma ve uygulama.
Temel Kaynaklar
-ERTAN Güler & SANSARCI Emin: Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Alternatif Yayıncılık, 2021, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklamın tanımı.
Teori.
2. Hafta
Reklam türleri.
Teori.
3. Hafta
Reklam ve grafik tasarım ilişkisi.
Teori.
4. Hafta
Reklam / ürün / hizmet ilişkisi.
Teori.
5. Hafta
Yaratıcı reklam araştırmaları.
Araştırma.
6. Hafta
Yaratıcı reklam teknikleri.
Araştırma ve teori.
7. Hafta
Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları.
Uygulama.
8. Hafta
Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları.
Uygulama.
9. Hafta
Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları.
Uygulama.
10. Hafta
Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları.
Uygulama.
11. Hafta
Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı.
Teori ve uygulama.
12. Hafta
Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı.
Teori ve uygulama.
13. Hafta
Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı.
Teori ve uygulama.
14. Hafta
Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı.
Teori ve uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Reklam hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ-2
Reklam türleri öğrenilir.
ÖÇ-3
Reklam türlerine göre uygulanılacak olan teknikler öğrenilir.
ÖÇ-4
Farklı kategorilerde reklam grafiği uygulamaları çalışılır.
ÖÇ-5
Yaratılan tasarımlar sonucunda reklam grafiği alanında teorik ve pratik bilgiler deneyimlenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.