Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Grafiği II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT4001 4 Reklam Grafiği II 2/3/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Reklam hakkında bilgi sahibi olunur.

Reklam türleri öğrenilir.

Reklam türlerine göre uygulanılacak olan teknikler öğrenilir.

Farklı kategorilerde reklam grafiği uygulamaları çalışılır.

Yaratılan tasarımlar sonucunda reklam grafiği alanında teorik ve pratik bilgiler deneyimlenir.
Ön Koşullar MGT4001 Reklam Grafiği II
Eş Koşullar MGT4001 Reklam Grafiği II
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yeliz Bilir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09.00-13.45 5B11
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 09.00-13.45 5B11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Teori, araştırma ve uygulama.
Temel Kaynaklar -ERTAN Güler & SANSARCI Emin: Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Alternatif Yayıncılık, 2021, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamın tanımı. Teori.
2. Hafta Reklam türleri. Teori.
3. Hafta Reklam ve grafik tasarım ilişkisi. Teori.
4. Hafta Reklam / ürün / hizmet ilişkisi. Teori.
5. Hafta Yaratıcı reklam araştırmaları. Araştırma.
6. Hafta Yaratıcı reklam teknikleri. Araştırma ve teori.
7. Hafta Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları. Uygulama.
8. Hafta Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları. Uygulama.
9. Hafta Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları. Uygulama.
10. Hafta Farklı sektörlere yönelik reklam uygulamaları. Uygulama.
11. Hafta Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı. Teori ve uygulama.
12. Hafta Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı. Teori ve uygulama.
13. Hafta Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı. Teori ve uygulama.
14. Hafta Farklı grafik üretim teknikleri ile reklam tasarımı. Teori ve uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1 Reklam hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ-2Reklam türleri öğrenilir.
ÖÇ-3Reklam türlerine göre uygulanılacak olan teknikler öğrenilir.
ÖÇ-4Farklı kategorilerde reklam grafiği uygulamaları çalışılır.
ÖÇ-5Yaratılan tasarımlar sonucunda reklam grafiği alanında teorik ve pratik bilgiler deneyimlenir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5