İllüstrasyon çalışmalarında kullanılabilecek malzeme ve teknik serbestliğin belli bir kategori seçilerek uygulanması. Bu uygulamalar sırasında Temel Grafik Tasarım İlkelerinin ve kompozisyon kurallarının uygulanması, renk bilgisinin seçilen malzemelerin bir araya getirilmesi sonucunda uygulanması ve sonuç olarak malzeme ve teknik çeşitliliğin illüstrasyon çalışmalarında uygulanabilirliğinin bir proje ile ifade edilmesi.
Ön Koşullar
İllüstrasyon I
Eş Koşullar
İllüstrasyon I
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ilgın Özer Dulak
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma , 09:00-11:00,11:00-13:00,13:00-15:00 ,3A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma , 09:00-11:00,11:00-13:00,13:00-15:00 ,3A10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Temel Kaynaklar
Creative Illustration - Andrew Loomis
İllüstrasyon Fikirler Kitabı -Steven Heller
Bauhaus. Updated Edition
Görsel Illüstrasyon Sözlüğü / Mark Wigan
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi.
Teori , Uygulama
2. Hafta
İllüstrasyonun tanımı, uygulanma alanları, grafik tasarımdaki yeri ve önemi ve örnek projelerin gösterilmesi.
Teori , Uygulama
3. Hafta
İllüstrasyonda kullanılan malzemeler, illüstrasyon türleri arasındaki farklar , kurşun kalem tekniğiyle çalışma
Teori , Uygulama
4. Hafta
Suluboya tekniğiyle örneklerin incelenmesi ve
tekniklerin uygulanması
Teori , Uygulama
5. Hafta
Natürmort çalışması
Teori , Uygulama
6. Hafta
Bir hikaye imgesi için eskiz yapmak
Teori , Uygulama
7. Hafta
Meyve çizimi.
Teori , Uygulama
8. Hafta
Bilinen nesneleri değiştirerek çalışmak
Teori , Uygulama
9. Hafta
Desen uygulamaları.
Teori , Uygulama
10. Hafta
Karışık teknik uygulamalıyla arka plan oluşturma
Teori , Uygulama
11. Hafta
Metamorfoz uygulamaları
Teori , Uygulama
12. Hafta
Dergi kapağı illüstrasyonu hakkında örnek incelemeleri dergi kapağı çalışması
Teori , Uygulama
13. Hafta
Tasarım uygulaması.
Teori , Uygulama
14. Hafta
Tasarım uygulaması
Teori , Uygulama
15. Hafta
Final.
Final.
16. Hafta
Final.
Final.
17. Hafta
Final.
Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
İllüstrasyon tekniklerini uygulayabilme yetisine sahip olur.
ÖÇ-2
İllüstrasyonun çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.