Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Görsel Tasarım I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0002 Görsel Tasarım I 1/1/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Görsel algı sürecinin ve görsel tasarımın temel elemanlarının ve ilkelerinin aktarılmasıdır. Öğrencilerin edindikleri görsel iletişim araçları ve teknikleriyle yaratıcı bir tasarım dili oluşturmaları ve tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar Görsel Tasarım I
Eş Koşullar Görsel Tasarım I
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Bülent Okay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders 2023/2024 Bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve Uygulama
Temel Kaynaklar -ERTAN Güler – SANSARCI Emin GÖRSEL SANATLARDA ANLAM VE ALGI, ALTERNATİF YAYINCILIK 2016 İSTANBUL
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş. Dersin tanımı, amacı. Anlatım ve Uygulama
2. Hafta Görsel tasarımın temel elemanlarının anlatımı. Anlatım ve Uygulama
3. Hafta Görsel tasarımın temel elemanlarının anlatımı. Anlatım ve Uygulama
4. Hafta Görsel Tasarımın Temel İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
5. Hafta Görsel Tasarımın Temel İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
6. Hafta Görsel Tasarımın Temel İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Gestalt Algı Teorisi ve Prensiplerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
9. Hafta Gestalt Algı Teorisi ve Prensiplerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
10. Hafta Gestalt Algı Teorisi ve Prensiplerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
11. Hafta Görsel Algılama İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
12. Hafta Görsel Algılama İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
13. Hafta Görsel Algılama İlkelerinin anlatımı. Anlatım ve Uygulama
14. Hafta İllüzyon ve Yanılsama Anlatım ve Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 50
Final 1 50


ÖÇ-1Görsel tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Görsel algı sürecinin temel kavramlarını benimser.
ÖÇ-3Yaratıcılıklarını edindikleri görsel iletişim araçları ve teknikleriyle dışavurabilme yetisi kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3