Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0004 İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
*Bir işletmenin nasıl çalıştığını, hangi birimlerden oluştuğunu anlayabilmek için temel kavramları ve araçları vermek, bir sistem olarak işletmeyi ele alıp fonksiyonlarıyla birlikte incelemek.
 
*İşletmelerdeki halkla ilişkiler birimlerinin örgütlenme ve yönetimi hakkında bilgi edinmek ,halkla ilişkiler biriminin hedef kitleleri ile ilişkilerinde izlenmesi gereken politika ve yöntemleri tanımlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri ** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
 
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
 
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar - İşletme Yöneticiliği - Prof. Dr. Tamer Koçel

- İşletme Biliminin Temel İlkeleri - Prof. Dr. Mümin ERTÜRK

- İşletmelerde Halkla İlişkiler - Zeyyat Sabuncuoğlu
Diğer Kaynaklar *https://hbrturkiye.com/
 
*https://www.boomsocial.com/
 
*https://www.campaigntr.com/
 
*https://www.capital.com.tr/
 
*https://dijilopedi.com/
 
*https://www.marketingturkiye.com.tr/
 
*https://mediacat.com/
 
*https://pazarlamasyon.com/
 
*https://wearesocial.com/
 
*https://www.webtekno.com/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşletme ile İlgili Temel Kavramlar Dijital Eğitim
2. Hafta İşletmelerin Amaçları ve Çevresi Dijital Eğitim
3. Hafta İşletmelerin Sınıflandırılması ve Türleri Dijital Eğitim
4. Hafta İşletmenin Fonksiyonları Dijital Eğitim
5. Hafta İşletmelerde Yönetim Dijital Eğitim
6. Hafta Yönetim Teorileri ve Yeni Yönetim Yaklaşımları Dijital Eğitim
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta İşletmelerde Halkla İlişkiler Dijital Eğitim
9. Hafta Halkla İlişkiler Yönetimi ve Strateji Dijital Eğitim
10. Hafta İşletmelerde Pazarlama Dijital Eğitim
11. Hafta İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi Dijital Eğitim
12. Hafta Etik ve Sosyal Sorumluluk Dijital Eğitim
13. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-11. İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlamak, önemini belirtmek
ÖÇ-22. İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklamak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirmek
ÖÇ-33. İşletmelerin çevre ile etkileşimini açıklamak, sistem, alt sistemler, açık ve kapalı sistemler kavramlarını tanımlamak, öğrencinin işletmeyi sistem boyutu ile analiz etmesini sağlamak
ÖÇ-44. İşletmenin temel fonksiyonları olan, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, halkla ilişkiler, ar-ge, yönetim, üretimi tanımak
ÖÇ-55. İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlamak ve çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurmak
ÖÇ-66. Öğrenciyi daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlamak, bu derslerin işletme ile olan ilgisini ve önemini açıklamak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6