Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KAMUOYU VE ETKİLİ İLETİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0005 KAMUOYU VE ETKİLİ İLETİŞİM 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Öğrencilerin, farklı siyasi ideolojileri kavramaları, siyasal iletişim süreçlerini ve stratejilerini öğrenmeleri, bir kampanya sürecini analiz edebilmeleri ve seçim sonuçlarının toplumsal etkilerini değerlendirebilecek bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00 - 13.00, İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör.Büşra Kaya, Çarşamba, 10.00- 11.00, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma, örnekleme, sunum
Temel Kaynaklar -Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004. 

-Abdullah Özkan (ed.), Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam Yayınları, 2009. 

-Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Mediacat, 2002. 

-Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Ankara: Vadi Yayınları, 1998. 
Diğer Kaynaklar -Ders notları 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve derse giriş Anlatım
2. Hafta Siyasal iletişimin farklı boyutları ve teorik yaklaşımlar Anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta İletişim ve siyaset ilişkisinin derinlemesine incelenmesi, temel kavramlar Anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta Kamusal alan, kamuoyu, siyasal aktörler, siyasal toplumsallaşma, siyasi kültür Anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta Siyasetin medyatikleşmesi Anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta Kamuoyu araştırmaları Anlatım, örnekleme, tartışma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Gündem belirleme kuramı, çerçeveleme, öne çıkartma, gündemden düşürme Anlatım, örnekleme, tartışma
9. Hafta Siyasi ideolojiler, otorite kuramları ve siyasi otorite türleri Anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta Suskunluk sarmalı kuramı Anlatım, örnekleme, tartışma
11. Hafta Siyasi kampanya süreci ve aşamaları Anlatım, örnekleme, tartışma
12. Hafta Siyasal reklam, siyasal reklam aktörler, Anlatım, örnekleme, tartışma
13. Hafta Ulusal ve uluslararası kampanyaların incelenmesi Anlatım, örnekleme, tartışma
14. Hafta Ulusal ve uluslararası kampanyaların incelenmesi, genel değerlendirme Anlatım, örnekleme, tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Siyasal iletişim kavramını tanımlar
ÖÇ-2Siyasal kampanya sürecinin nasıl ilerlediğini bilir
ÖÇ-3Medya ve demokrasi ilişkisini eleştirel açıdan değerlendirir
ÖÇ-4Kamuoyu araştırmalarının önemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-5Siyasi iedolojileri tanır ve toplumsal açıdan etkilerini kavrar
ÖÇ-6İçinde yaşadığı toplumun genel yapısı hakkında fikir sahibi olur ve siyasetin toplumsal yapıyı nasıl etkilediğini analiz eder
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6