2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT0007
DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER
2/0/0
SA
TÜRKÇE
2
Dersin Amacı
“Dijital Halkla İlişkiler” dersinin amacı, dijital iletişim ve dijital halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları öğretmek ve öğrencilere dijitalleşme sürecinde pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu süreçte, öğrencilere dijital çağda halkla ilişkiler uygulamalarını etkili bir şekilde planlama ve yönetme becerileri, uygulamalı örnekler üzerinden aktarılacaktır. Ayrıca, öğrenciler final projeleri aracılığıyla öğrendikleri dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerini sunacaklardır.
Ön Koşullar
xxx
Eş Koşullar
xxx
Özel Koşullar
xxx
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. İrem ORAN, Salı 11:00-11:50 İncirli Kampüsü 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartşma, Örneklendirme
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Prof. Dr. Ayla Okay, Prof. Dr. Aydemir Okay, Der Yayınları
- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Prof. Dr. Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılcılık
- İknanın Psikolojisi, Robert Cialdini, Mediacat Yayıncılık - Pazarlama Dizisi
- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP Yayıncılık
- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, Mediacat Yayıncılık - İş Kitabı Dizisi
- Dijital Pazarlama Stratejisi Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Simon Kingsnorth, Nobel Akademik Yayıncılık
- Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Bankası Kültür Yayınları - İş Dünyası
- Bana Yalan Söylediler, Seth Stephens-Davidowitz, Koç Üniversitesi Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve Giriş Dersi; Dijital Halkla İlişkiler Dersinin Genel Çerçevesi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
2. Hafta
Dijital İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
3. Hafta
Dijitalleşme Sürecinde Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
4. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; İnternet Siteleri, Bloglar, Forumlar İnternet Siteleri, Bloglar ve Forumlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
5. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; Arama Motoru Optimizasyonu Çalışmaları
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
6. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; Sosyal Medya Çalışmaları ve Dijital Reklamcılık
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
7. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Proje ve Kampanyaları I
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
8. Hafta
ARA SINAV (VİZE)
9. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Proje ve Kampanyaları II
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
10. Hafta
Dijitalleşen Çağda Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
11. Hafta
Dijitalleşen Çağda Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
12. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
13. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
14. Hafta
Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1 Dijital halkla ilişkiler alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisi kazanmak
ÖÇ-2 Dijitalleşme sürecinde pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler stratejilerini kavramak
ÖÇ-3 Dijital çağda internet siteleri, bloglar, forumlar gibi platformlarda etkili iletişim becerileri geliştirmek
ÖÇ-4 Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarını planlama ve uygulama yeteneği kazanmak
ÖÇ-5 Sosyal medya çalışmaları ve dijital reklamcılık alanında bilgi ve beceri sahibi olmak
ÖÇ-6 İtibar yönetimi ve kriz iletişimi stratejilerini anlama ve uygulama yeteneği geliştirmek
ÖÇ-7 Dijitalleşen çağda halkla ilişkiler projeleri ve kampanyalarını planlama ve yönetme yetisi kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6 ÖÇ 7