Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0007 DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı

“Dijital Halkla İlişkiler” dersinin amacı, dijital iletişim ve dijital halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları öğretmek ve öğrencilere dijitalleşme sürecinde pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu süreçte, öğrencilere dijital çağda halkla ilişkiler uygulamalarını etkili bir şekilde planlama ve yönetme becerileri, uygulamalı örnekler üzerinden aktarılacaktır. Ayrıca, öğrenciler final projeleri aracılığıyla öğrendikleri dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerini sunacaklardır.

Ön Koşullar xxx
Eş Koşullar xxx
Özel Koşullar xxx
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. İrem ORAN, Salı 11:00-11:50 İncirli Kampüsü 2A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Tartşma, Örneklendirme
Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar

- Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Prof. Dr. Ayla Okay, Prof. Dr. Aydemir Okay, Der Yayınları

 

- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Prof. Dr. Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılcılık

 

- İknanın Psikolojisi,  Robert Cialdini, Mediacat Yayıncılık - Pazarlama Dizisi

 

- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP Yayıncılık

 

- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, Mediacat Yayıncılık - İş Kitabı Dizisi

 

- Dijital Pazarlama Stratejisi Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Simon Kingsnorth, Nobel Akademik Yayıncılık

 

- Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Bankası Kültür Yayınları - İş Dünyası

 

- Bana Yalan Söylediler, Seth Stephens-Davidowitz, Koç Üniversitesi Yayınları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve Giriş Dersi; Dijital Halkla İlişkiler Dersinin Genel Çerçevesi Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
2. Hafta Dijital İletişim ile İlgili Temel Kavramlar Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
3. Hafta Dijitalleşme Sürecinde Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
4. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; İnternet Siteleri, Bloglar, Forumlar İnternet Siteleri, Bloglar ve Forumlar Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
5. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; Arama Motoru Optimizasyonu Çalışmaları Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
6. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları; Sosyal Medya Çalışmaları ve Dijital Reklamcılık Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
7. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Proje ve Kampanyaları I Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
8. Hafta ARA SINAV (VİZE)
9. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Proje ve Kampanyaları II Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
10. Hafta Dijitalleşen Çağda Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
11. Hafta Dijitalleşen Çağda Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
12. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
13. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
14. Hafta Dijital Çağda Halkla İlişkiler Uygulamaları - Öğrenci Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnekleme
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Dijital halkla ilişkiler alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisi kazanmak
ÖÇ-2Dijitalleşme sürecinde pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler stratejilerini kavramak
ÖÇ-3Dijital çağda internet siteleri, bloglar, forumlar gibi platformlarda etkili iletişim becerileri geliştirmek
ÖÇ-4Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarını planlama ve uygulama yeteneği kazanmak
ÖÇ-5Sosyal medya çalışmaları ve dijital reklamcılık alanında bilgi ve beceri sahibi olmak
ÖÇ-6İtibar yönetimi ve kriz iletişimi stratejilerini anlama ve uygulama yeteneği geliştirmek
ÖÇ-7Dijitalleşen çağda halkla ilişkiler projeleri ve kampanyalarını planlama ve yönetme yetisi kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7