Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0014 İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini bu konuda iletişim bilimciler tarafından ortaya konulan kuramlar çerçevesinde anlamasını sağlamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 09:00-10:45 İncirli Yerleşkesi 2A10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar -Stevenson, Nick (2006). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara; Ütopya Yayınları
 
-Yaylagül, Levent (2010). Kitle İletişim Kuramları, Ankara; Dipnot Yayınları
- Özçetin Burak (2019). Kitle İletişim Kuramları Kavramlar Okullar Modeller, İletişim Yayınları
Diğer Kaynaklar -Tez makale
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim Kavramı, İletişimden Kitle İletişimine Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Özellikleri, İşlevleri (Sosyalleştirme, Siyasi, Ekonomik, Enformasyon İşlevi) Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Kitle İletişimi ve Kuramlara Genel Bir Bakış: Ana-Akım / Egemen Yaklaşımlar, Eleştirel Yaklaşımlar Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Ana Akım İletişimi Kuramları: *Propaganda /uyarıcı tepki/ sihirli mermi/ hipodermik iğne modeli *Lasswell’in Genel İletişim Modeli *Shannon ve Weaver, Osgood ve Schramm, Dance modelleri *Gerbner Genel İletişim Modeli Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta İletişim ile ilgili ilk alan Araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli İletişime Teknolojik Yaklaşımlar;Innis, McLuhan ve Global Köy Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı, Eşik Bekçiliği Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize
9. Hafta Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Suskunluk Sarmalı, Bağımlılık Kuramı, Yeniliklerin Yayılımı, Gündem Belirleme Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Eleştirel Yaklaşımlar: Frankfurt Okulu, Gramsci ve “Hegemonya” Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Althusser ve “Devletin İdeolojik Aygıtları”, Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Habermas , Kitle Kültürü ve Kamusal alan Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Sembolik Etkileşimcilik ve Chıcago Okulu Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Tekrar Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Kitle iletişiminin temel faktörlerini kavrayabilme.
ÖÇ-2 Kitle iletişim araçlarının toplumdaki rolünü açıklayabilme.
ÖÇ-3Kitle iletişimi konusunda geliştirilen kuramları tanıma ve karşılaştırma.
ÖÇ-4İçinde yaşanılan toplumun medya pratiklerini anlamlandırabilme.
ÖÇ-5İletişim ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi fark edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5