Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini bu konuda iletişim bilimciler tarafından ortaya konulan kuramlar çerçevesinde anlamasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 09:00-10:45 İncirli Yerleşkesi 2A10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
-Stevenson, Nick (2006). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara; Ütopya Yayınları
Kitle İletişimi ve Kuramlara Genel Bir Bakış: Ana-Akım / Egemen Yaklaşımlar, Eleştirel Yaklaşımlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Ana Akım İletişimi Kuramları: *Propaganda /uyarıcı tepki/ sihirli mermi/ hipodermik iğne modeli *Lasswell’in Genel İletişim Modeli *Shannon ve Weaver, Osgood ve Schramm, Dance modelleri *Gerbner Genel İletişim Modeli
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
İletişim ile ilgili ilk alan Araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli İletişime Teknolojik Yaklaşımlar;Innis, McLuhan ve Global Köy
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı, Eşik Bekçiliği