Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL İŞLETMECİLİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0512 DİJİTAL İŞLETMECİLİK 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ön lisans öğrencilerinin:

- güncel digital teknolojilerin kurumsal alanda neden ve nasıl önemli olduğu konusunda farkındalığın yaratılması

- farklı sektörlerden digital dönüşüm ve digital teknoojilerin kullanım alanlarına yönelik örnek proje ve uygulama alanlarının incelenmesi

- bu doğrultuda iş hayatında öne çıkan yetkinlikler konusunda farkındalığın yaratılması
Ön Koşullar
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:30-13:20, 2B01
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:30-14:20, 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - anlatım

- tartışma, sektörel uygulama projeleri

-video vaka analizleri

- konu araştırma

- rapor araştırma ve hazırlama

- sunum
Temel Kaynaklar -Mehmet Lütfi Arslan, (2020), Dijital İşletme, İstanbul
Diğer Kaynaklar - Işıl Mendeş Pekdemir, 2020, İşletmelerde Dijital Dönüşüm, Beta Yayınevi
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarihsel arkaplan Sunum, örnekleme, tartışma
2. Hafta Temel kavramlar Sunum, örnekleme, tartışma
3. Hafta Bilgi toplumu ve dijital dönüşüm Sunum, örnekleme, tartışma
4. Hafta Dijital teknolojiler ve işletmecilik Sunum, örnekleme, tartışma
5. Hafta Dijital işletmecilik ve özellikleri Sunum, örnekleme, tartışma
6. Hafta Dijital işletme ve yapısı Sunum, örnekleme, tartışma
7. Hafta Arasınav Değerlendirme
8. Hafta Dijital iş süreçleri Sunum, örnekleme, tartışma
9. Hafta Dijital üretim yönetimi 1 Sunum, örnekleme, tartışma
10. Hafta Dijital üretim yönetimi 2 Sunum, örnekleme, tartışma
11. Hafta Dijital insan kaynakları yönetimi Sunum, örnekleme, tartışma
12. Hafta Dijital finans ve muhasebe Sunum, örnekleme, tartışma
13. Hafta Dijital pazarlama Sunum, örnekleme, tartışma
14. Hafta Dijital halkla ilişkiler Sunum, örnekleme, tartışma
15. Hafta Final sınavı Değerlendirme
16. Hafta Final sınavı Değerlendirme
17. Hafta Final sınavı Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dijital teknolojilerin kurumsal alandaki önemini bilir
ÖÇ-2Dijital dönüşüme ilişkin proje ve uygulamaları inceleyebilir.
ÖÇ-3Sektöründe dijitalleşmeye dair gerekli yetkinlikler konusunda farkındalık geliştirir.
ÖÇ-4Üretim yönetimi ve pazarlamada dijitalleşmeyi kavrar
ÖÇ-5Finans ve muhasebe alanında dijitalleşmeyi anlar
ÖÇ-6İnsan kaynakları ve yönetim alanında dijitalleşmeyi bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6