2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
DİJİTAL PAZARLAMA
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT0513
DİJİTAL PAZARLAMA
2/0/0
SA
TÜRKÇE
2
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlama konusunda uygulamalı deneyim sunarak, onları sektörde etkili stratejiler geliştirebilecek ve uygulayabilecek yetkinlikler kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. İrem Oran
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:30-11:20 2A10 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 11:00-11:50 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat
- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat
- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık
- İknanın Psikolojisi, Robert B. Cialdini, Mediacat Kitapları
- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK
- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık
- Mor İnek Farklılaşarak İşinizi Dönüştürün - Seth Godin, MediaCat Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Dijital Pazarlamanın Temelleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları (Web Siteleri, Bloglar, Forumlar)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları (SEO)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları (Dijital Reklamcılık)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları (Sosyal Medya)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Dijital Pazarlama Kanalları (İçerik Pazarlaması)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
E-posta Pazarlaması
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
9. Hafta
Mobil Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Influencer Pazarlama
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Öğrenci Sunumları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
14. Hafta
Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1 Temel dijital pazarlama araçlarını (örneğin, SEO, sosyal medya, e-posta) kullanma becerisi kazanmak ÖÇ-2 Dijital pazarlama kampanyaları oluşturma ve yönetme yeteneği edinmek. ÖÇ-3 Etkili dijital içerik oluşturma temellerini öğrenmek. ÖÇ-4 Dijital pazarlama trendlerini takip etme ve bu trendlere uyum sağlama yeteneği kazanmak. ÖÇ-5 Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve önemini kavrayarak, geleneksel pazarlamadan farklarını anlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5