Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-TİCARET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0518 E-TİCARET 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 4A03, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar  -Dijital Pazarlama Stratejisi – Simon Kingsnorth – Editör: Doç. Dr. Fahri Apaydın – Çevirmen: Laden İldeniz
 
Elektronik Ticaret- Gazanfer Erbaşlar - Şükrü Dokur, Dijital Dönüşümde Herkes için Elektronik Ticaret, Fatih, Çağatay Baz
Diğer Kaynaklar  -E-ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun - https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf

  Türkiye'de E-Ticaret Mevzuatı Çalışmaları - https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/mevzuat/turkiyede-e-ticaret-mevzuati-calismalari
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital dünyada pazarlama ve internet trendlerinin evrimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta E-ticaret kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta E-ticaret stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta E-ticarette engeller ve dikkate alınması gereken konular Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta E-ticarete stratejik pazarlama planlaması Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta İçerik üretimi ve arama motoru optimizasyonu Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta İnternet tutundurma araçları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
8. Hafta Sosyal medya yönetimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta Elektronik ticaretin Tarafları ve Elektronik ticarette müşteri Kavramı. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta E-ticarette kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirme Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Elektronik Ticarette Ödeme Araçları. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Elektronik Ticarette Hukuki düzenlemeler Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Elektronik ticaretin olumlu ve olumsuz etkileri. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Analiz ve raporlama Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta E-Ticaret sitelerinde uygulama ve Örnekler. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1E-ticaret öncesinde fikrin nasıl geliştirilmesi gerektiğini öğrenir.
ÖÇ-2E-ticaret için uygun iş kolları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3 Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4B2B, B2C, C2C, M2M kavramları ile beraber ve paylaşım ekonomisi araçlarını öğrenir.
ÖÇ-5E-ticarette müşteri ilişkilerinin nasıl verimli hale getirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-6 Arama motoru optimizasyonunu öğrenirler
ÖÇ-7E-ticaret ile elde edilen verilerin analizi ile ilgili bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-8 E-ticarete uygun içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-9E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7            
ÖÇ 8            
ÖÇ 9