2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT0532
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
2/0/0
SA
TÜRKÇE
2
Dersin Amacı
Öğrencilere, kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar
YOKTUR
Eş Koşullar
YOKTUR
Özel Koşullar
YOKTUR
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Kağan Demirgil
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her hafta Perşembe günü saat 13:00- 14:50 arasında yüz yüze
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her hafta Perşembe günü saat 13:00- 14:50 arasında yüz yüze
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Temel Kaynaklar
- Akyürek, Rüveyde . Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005.
- Kaya, Bayram. Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003.
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009.
- Okay, Ayla . Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
KAVRAM OLARAK KURUM, KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL İLETİŞİM
SÖZLÜ ANLATIM
2. Hafta
KURUMLARDA STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
SÖZLÜ ANLATIM
3. Hafta
KURUMSAL KİMLİK VE KURUMSAL İMAJ
SÖZLÜ ANLATIM
4. Hafta
KURUM İÇİ İLETİŞİM
SÖZLÜ ANLATIM
5. Hafta
MEDYA İLİŞKİLERİ
SÖZLÜ ANLATIM
6. Hafta
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
7. Hafta
RİSK VE KRİZ İLETİŞİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
8. Hafta
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
9. Hafta
SPONSORLUK
SÖZLÜ ANLATIM
10. Hafta
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
SÖZLÜ ANLATIM
11. Hafta
ETKİNLİK YÖNETİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
12. Hafta
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
13. Hafta
MARKA YÖNETİMİ
SÖZLÜ ANLATIM
14. Hafta
FİNAL SINAVI
DEĞERLENDİRME
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Final
1
65
ÖÇ-1 Bir kurum için kurumsal iletişim planı tasarlayabilecek. ÖÇ-2 Hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek. ÖÇ-3 Bir kurumu, Kurumsal İletişim açısından değerlendirebilecek. ÖÇ-4 Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz edebilecek. ÖÇ-5 Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygulayabilecek. ÖÇ-6 Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6