Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0533 MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğrencileri marka, marka yönetimi ve marka yöneticiliği hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca marka yönetimi sürecinde karşılaşılan problemler ve stratejik çözümler hakkında yöntemleri aktarabilmektir. Tüm bu bilgileri örnekler ile pekiştirmektir. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Berna Kutsal Özer
Asistanlar Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı günleri 12.00 -12.30 Derslik: 2B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatma, örnekler üzerinde tartışma ve sunum
Temel Kaynaklar Akdeniz Ar, A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık

Babür Tosun, (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık

Borça, G. (2013). Marka ve Yönetimi. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları

 
Diğer Kaynaklar Aaker, David (2018) Markalama İstanbul: MediaCat Yayınları

Borça, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı? İstanbul: MediaCat Yayınları.

Taşkın, Ç., & Akat, Ö. (2008). Marka ve Marka Stratejileri. İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta MARKA YÖNETİMİNE GİRİŞ Marka Tanımları Kısaca Marka Geçmişi Markanın Gelişimi Sözel Anlatım
2. Hafta Ürün ve Marka Nedir? Farklılıkları – Karşılaştırması Marka ve Ürün İlişkisi Marka Üzerine Bir Çalışma ve Marka Hafızası Marka Kavramının Önemi Sözel Anlatım
3. Hafta MARKA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR- I Bu Kapsamda İncelenecek Konular: Marka Özü,Marka Kimliği,Marka Kimliği Sistemi,Marka Kimliği Unsurları,Marka Kişiliği Marka İmajı,Marka Değeri, Marka Konumlandırması,Marka Sadakati, Marka Farkındalığı Sözel Anlatım
4. Hafta MARKA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR - 2 Sözel Anlatım
5. Hafta Marka konumlandırma Sözel Anlatım
6. Hafta Marka iletişimi Sözel Anlatım
7. Hafta VİZE SINAVI
8. Hafta Marka Yönetimi Kavramı ve Önemi Marka Yöneticiliği Sözel Anlatım
9. Hafta Markalama ve Tüketici Davranışları Sözel Anlatım
10. Hafta Markalama Stratejileri - I Sözel Anlatım
11. Hafta Markalama Stratejileri - ıı Sözel Anlatım
12. Hafta Marka Yönetiminde Etik ve Yasal Konular Sözel Anlatım
13. Hafta Güçlü Markaların Özellikleri ve Örnekler Sözel Anlatım
14. Hafta Genel tekrar Sözel Anlatım, vaka analizleri
15. Hafta FİNAL
16. Hafta FİNAL
17. Hafta FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Marka ve marka yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Ürün ve marka arasındaki farkı kavrayabilmek
ÖÇ-3Marka yöneticiliği yetkinliği kazanmak için bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4Stratejik marka yönetimini anlamak
ÖÇ-5Markaların yaratım sürecini anlamak
ÖÇ-6Başarılı markaları incelerken bu markaların stratejilerini kavrayabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6