Bu dersin amacı, öğrencileri marka, marka yönetimi ve marka yöneticiliği hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca marka yönetimi sürecinde karşılaşılan problemler ve stratejik çözümler hakkında yöntemleri aktarabilmektir. Tüm bu bilgileri örnekler ile pekiştirmektir.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Berna Kutsal Özer
Asistanlar
Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günleri 12.00 -12.30
Derslik: 2B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatma, örnekler üzerinde tartışma ve sunum
Temel Kaynaklar
Akdeniz Ar, A. (2004). Marka ve Marka Stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık
Babür Tosun, (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık
Borça, G. (2013). Marka ve Yönetimi. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Diğer Kaynaklar
Aaker, David (2018) Markalama İstanbul: MediaCat Yayınları
Borça, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı? İstanbul: MediaCat Yayınları.
Taşkın, Ç., & Akat, Ö. (2008). Marka ve Marka Stratejileri. İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
MARKA YÖNETİMİNE GİRİŞ
Marka Tanımları
Kısaca Marka Geçmişi
Markanın Gelişimi
Sözel Anlatım
2. Hafta
Ürün ve Marka Nedir? Farklılıkları – Karşılaştırması
Marka ve Ürün İlişkisi
Marka Üzerine Bir Çalışma ve
Marka Hafızası
Marka Kavramının Önemi
Sözel Anlatım
3. Hafta
MARKA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR- I
Bu Kapsamda İncelenecek Konular:
Marka Özü,Marka Kimliği,Marka Kimliği Sistemi,Marka Kimliği Unsurları,Marka Kişiliği
Marka İmajı,Marka Değeri, Marka Konumlandırması,Marka Sadakati, Marka Farkındalığı
Sözel Anlatım
4. Hafta
MARKA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR - 2
Sözel Anlatım
5. Hafta
Marka konumlandırma
Sözel Anlatım
6. Hafta
Marka iletişimi
Sözel Anlatım
7. Hafta
VİZE SINAVI
8. Hafta
Marka Yönetimi Kavramı ve Önemi
Marka Yöneticiliği
Sözel Anlatım
9. Hafta
Markalama ve Tüketici Davranışları
Sözel Anlatım
10. Hafta
Markalama Stratejileri - I
Sözel Anlatım
11. Hafta
Markalama Stratejileri - ıı
Sözel Anlatım
12. Hafta
Marka Yönetiminde Etik ve Yasal Konular
Sözel Anlatım
13. Hafta
Güçlü Markaların Özellikleri ve Örnekler
Sözel Anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözel Anlatım, vaka analizleri
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Marka ve marka yönetimi hakkında
bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Ürün ve marka arasındaki farkı kavrayabilmek
ÖÇ-3
Marka yöneticiliği yetkinliği kazanmak için bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Stratejik marka yönetimini anlamak
ÖÇ-5
Markaların yaratım sürecini anlamak
ÖÇ-6
Başarılı markaları incelerken
bu markaların stratejilerini kavrayabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak