2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT0550
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
2/0/0
SA
TÜRKÇE
2
Dersin Amacı
21. yüzyılın rekabet şartlarında tüketici davranışlarını anlamanın önemi kavramak; tüketici davranışlarına etki eden faktörleri, stratejileri ve ikna tekniklerini öğrenmektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Berna Kutsal Özer
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
SALI 13:00-14:45 İNCİRLİ YERLEŞKESİ
Görüşme Saatleri ve Yeri
SALI 12:00-13:00- İNCİRLİ YERLEŞKESİ 3A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Anlatım,
-Sunum
-Tartışma,
-Örnekleme
Temel Kaynaklar
--Ders Notları
-"Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri", Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık
-“Tüketici Davranışları” Prof.Dr.Yavuz Odabaşı , MediaCat
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş; Tüketici Davranışı Nedir?
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta
Pazarlamanın Temelleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta
Algılama
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta
Öğrenme ve Hafıza
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta
Motivasyon ve İlgilenim
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Tutumlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta
Benlik ve Kişilik
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta
Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta
Satın Alma Karar Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta
Satın Alma Sonrası ve Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta
Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta
Pazarlama Başarısızlıkları/Örnek Olay İnceleme
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12