Bu derste, öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu anlatılarak, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, yurttaş gazeteciliği gibi kavramların yeni iletişim teknolojileri ile birlikte ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi verilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör.Büşra Kaya, Pazartesi, 10.00-18.00, 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
- Özdemir, Zafer ve Çetinkaya, Aysel, Dijital Çağda Habercilik. İstanbul: Der Yayınları. 2019.
- Uçak, Olcay, Dijital Medya ve Gazetecilik. Konya: Eğitim Yayınevi. 2018.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel giriş, tanışma
Anlatım
2. Hafta
Gazetecilik mesleğinin işleyişine yönelik dijital medya ve geleneksel medya arasındaki farklar
Anlatım
3. Hafta
Sosyal medya platformunda veriye ulaşma, veriyi işleme, interaktif olma becerisi üzerine tartışma
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Geleneksel haber toplama yöntemleri, dijital haberciliğin aşamaları
Anlatım, tartışma
5. Hafta
Veri gazeteciliği
Anlatım, tartışma
6. Hafta
Araştırmacı gazetecilik, sızıntı gazeteciliği gibi kavramlarla ilgili tartışma
Anlatım, tartışma
7. Hafta
Dijital aktivizm
Anlatım, tartışma
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Web tabanlı yayınların incelenmesi
Tartışma, değerlendirme
10. Hafta
Youtube gazeteciliği, yurttaş gazeteciliği gibi unsurların örnekler üzerinden incelenmesi
Tartışma, değerlendirme
11. Hafta
Twitter gazeteciliği, sosyal medya ve toplumsal hareketler üzerine örneklerle tartışma
Anlatım, tartışma, değerlendirme
12. Hafta
Haber yazım teknikleri
Anlatım
13. Hafta
Uygulamalı haber yazımı
Uygulama
14. Hafta
Medyadaki değişim, dönüşüm üzerine ülke ve dünya gündeminden örneklerle değerlendirmeler
Anlatım, tartışma
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak