Son yıllarda sayısı giderek artan ve etki alanı genişleyen dijital platformlar ve mecralar üzerinde yeni, özgün ve yaratıcı içerik üretimi yapmanın yolları, yöntemlerini göstermek ve dijital pazarlama çalışmaları içerisinde içerik üretiminin önemini anlatmak dersin amaçları arasındadır. Sürekli değişen ve güncellenen dijital platformlara uygun, etkileyici, ilgi çekici, hedef kitlelere uygun ve stratejik içerik üretiminin yollarını aktarmak dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00 - 17.00, İncirli Yerleşkesi, 3A08 numaralı derslik
O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016.
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist
S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017
Diğer Kaynaklar
-Ders notları ve sunumları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve temel kavramlar, tanımlar -1
Sözlü Anlatım
Örnekleme
2. Hafta
Giriş ve temel kavramlar, tanımlar -2
Sözlü Anlatım
Örnekleme
3. Hafta
Dijital pazarlamada dijital içeriğin yeri ve önemi
Sözlü Anlatım
Örnekleme
4. Hafta
Dijital içerik türleri
Sözlü Anlatım
Örnekleme
5. Hafta
Dijital platform ve mecraların gelişimi
Sözlü Anlatım
Örnekleme
6. Hafta
Dijital içerik üretiminin kuralları
Sözlü Anlatım
Örnekleme
7. Hafta
Dijital içerik örnekleri ve çözümleme
Sözlü Anlatım
Örnekleme
8. Hafta
Dijital platformlarda konumlandırma ve algı, imaj, itibar yönetimi
Sözlü Anlatım
Örnekleme
9. Hafta
Yaratıcı ve stratejik içerik üretim yöntem ve yolları
Sözlü Anlatım
Örnekleme
10. Hafta
Sosyal medya iletişimi ve yönetimi
Sözlü Anlatım
Örnekleme
11. Hafta
Alternatif dijital içerik üretimleri (Video, görsel, GIF vb)
Sözlü Anlatım
Örnekleme
12. Hafta
Örnek çalışmalar
Sözlü Anlatım
Örnekleme
13. Hafta
Örnek çalışmalar
Sözlü Anlatım
Örnekleme
14. Hafta
Örnek çalışmalar
Sözlü Anlatım
Örnekleme
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Final
1
60
ÖÇ-1
Dijital pazarlamaya dair genel fikir edinme ve genel pazarlama içerisindeki yerini öğrenme becerisi
ÖÇ-2
Dijital pazarlama içerisinde içeriğin değeri, önemi, ne anlam ifade ettiği, nasıl üretileceği, nasıl sunulacağı ve pazarlanacağına dair bilgileri alma ve bunları üretme becerisi
ÖÇ-3
İçerik üretiminin geleneksel ve dijital kanallar üzerindeki yerini anlama, iletişim içerisinde bunların kullanmanın gerekliliğini kavrama ve nasıl kullanacağını öğrenme becerisi
ÖÇ-4
Yaratıcı ve stratejik düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ve pazarlama süreçlerine bu yaklaşımla bakabilme becerisi
ÖÇ-5
Türkçeyi doğru kullanma, yazı tekniklerine uygulama ve iyi yazı yazma becerisi
ÖÇ-6
İçerik üretimi yaparken bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
ÖÇ-7
Yaratıcı fikirleri önce içeriğe, ardından da dijital platformlara uyarlamaya becerisi
ÖÇ-8
Yeni medyada üretilmiş ve yayınlanmış içerikleri tarayabilme, okuma, anlama, analiz etme, raporlama becerisi
ÖÇ-9
Dijital platformlarda medya okuryazarlığı yapmak ve doğru analiz kurallarını öğrenme becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak