Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0626 DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Son yıllarda sayısı giderek artan ve etki alanı genişleyen dijital platformlar ve mecralar üzerinde yeni, özgün ve yaratıcı içerik üretimi yapmanın yolları, yöntemlerini göstermek ve dijital pazarlama çalışmaları içerisinde içerik üretiminin önemini anlatmak dersin amaçları arasındadır. Sürekli değişen ve güncellenen dijital platformlara uygun, etkileyici, ilgi çekici, hedef kitlelere uygun ve stratejik içerik üretiminin yollarını aktarmak dersin ana konularını oluşturmaktadır. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15.00 - 17.00, İncirli Yerleşkesi, 3A08 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00 - 12.00 saatleri arası, İncirli Yerleşkesi, 3A04 numaralı ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım

- Sunum

- Tartışma
Temel Kaynaklar -C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016.

O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016.

Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist
S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017

Diğer Kaynaklar -Ders notları ve sunumları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve temel kavramlar, tanımlar -1 Sözlü Anlatım Örnekleme
2. Hafta Giriş ve temel kavramlar, tanımlar -2 Sözlü Anlatım Örnekleme
3. Hafta Dijital pazarlamada dijital içeriğin yeri ve önemi Sözlü Anlatım Örnekleme
4. Hafta Dijital içerik türleri Sözlü Anlatım Örnekleme
5. Hafta Dijital platform ve mecraların gelişimi Sözlü Anlatım Örnekleme
6. Hafta Dijital içerik üretiminin kuralları Sözlü Anlatım Örnekleme
7. Hafta Dijital içerik örnekleri ve çözümleme Sözlü Anlatım Örnekleme
8. Hafta Dijital platformlarda konumlandırma ve algı, imaj, itibar yönetimi Sözlü Anlatım Örnekleme
9. Hafta Yaratıcı ve stratejik içerik üretim yöntem ve yolları Sözlü Anlatım Örnekleme
10. Hafta Sosyal medya iletişimi ve yönetimi Sözlü Anlatım Örnekleme
11. Hafta Alternatif dijital içerik üretimleri (Video, görsel, GIF vb) Sözlü Anlatım Örnekleme
12. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
13. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
14. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 60


ÖÇ-1Dijital pazarlamaya dair genel fikir edinme ve genel pazarlama içerisindeki yerini öğrenme becerisi
ÖÇ-2Dijital pazarlama içerisinde içeriğin değeri, önemi, ne anlam ifade ettiği, nasıl üretileceği, nasıl sunulacağı ve pazarlanacağına dair bilgileri alma ve bunları üretme becerisi
ÖÇ-3İçerik üretiminin geleneksel ve dijital kanallar üzerindeki yerini anlama, iletişim içerisinde bunların kullanmanın gerekliliğini kavrama ve nasıl kullanacağını öğrenme becerisi
ÖÇ-4Yaratıcı ve stratejik düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ve pazarlama süreçlerine bu yaklaşımla bakabilme becerisi
ÖÇ-5Türkçeyi doğru kullanma, yazı tekniklerine uygulama ve iyi yazı yazma becerisi
ÖÇ-6İçerik üretimi yaparken bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
ÖÇ-7Yaratıcı fikirleri önce içeriğe, ardından da dijital platformlara uyarlamaya becerisi
ÖÇ-8Yeni medyada üretilmiş ve yayınlanmış içerikleri tarayabilme, okuma, anlama, analiz etme, raporlama becerisi
ÖÇ-9Dijital platformlarda medya okuryazarlığı yapmak ve doğru analiz kurallarını öğrenme becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7            
ÖÇ 8            
ÖÇ 9