Öğrencilerin, yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesini, ülkemizde ve dünyada yaratıcı eğitim modellerini ve uygulanış biçimlerini kavramalarını ve yaratıcı projeler geliştirmelerini desteklemeyi amaçlar.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09.00 - 11.00, İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör.Büşra Kaya, 11.00 - 12.00, İncirli Yerleşkesi, 3A04 numaralı ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, örnekleme, sınıf içi uygulama
Temel Kaynaklar
-Esra Kanlı (ed.), Yaratıcılık ve Alan Uygulaması, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
-Edward de Bono, Kendine Düşünmeyi Öğret, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2008.
-Patrick Betason ve Paul Martin, Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014.
Diğer Kaynaklar
-Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığa yönelik temel yaklaşımlar
Anlatım, örnekleme, tartışma
2. Hafta
Yaratıcı düşünce ve kişisel gelişim
Anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta
Yaratıcılık ve psikoloji ilişkisi
Anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta
Yaratıcılık ve eğitim ilişkisi, yaratıcı eğitim modelleri
Anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta
Yaratıcılığın aşamaları, sorun çözme becerisi ve zeka ile yaratıcılık ilişkisi
Anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta
Sınıf içi etkinliklere giriş
Sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Sınıf içi yaratıcı yazı etkinlikleri, hikaye ve görsel yorumlama çalışmaları
Sınıf içi uygulama
9. Hafta
Oyun ve yaratıcılık ilişkisi
Anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta
İnovasyon, Türkiye ve dünyadan inovatif iş fikirlerini değerlendirme ve analiz
Anlatım, örnekleme, tartışma
11. Hafta
Yaratıcı düşünme teknikleri, 6 şapka tekniği, SCAMPER, beyin fırtınası vb.
Anlatım, sınıf içi uygulama
12. Hafta
Beyin fırtınası
Sınıf içi uygulama, tartışma
13. Hafta
Münazara
Tartışma
14. Hafta
Münazara
Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Yaratıcılığın çeşitli yönlerini kavrar
ÖÇ-2
Yaratıcı bakış açıları ile sorun çözme becerilerini geliştirir
ÖÇ-3
Yaratıcılığın boyutlarını bilir
ÖÇ-4
Eğitimde yaratıcı yaklaşımların önemini kavrar
ÖÇ-5
Yaratıcı fikirler geliştirmeye yönelik aktivitelerde bulunur
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak