2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
PAZARLAMA İLKELERİ
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT1923
1
PAZARLAMA İLKELERİ
3/0/0
Z
TÜRKÇE
3
Dersin Amacı
Pazarlamanın kapsamı ve ilkeleri çerçevesinde teorik bilgilerin aktarıldığı dersin temel amacı iletişim uygulamalarında pazarlama kavramının yerini ve uygulama alanlarını örneklerle aktarmak.
Ön Koşullar
YOKTUR
Eş Koşullar
YOKTUR
Özel Koşullar
YOKTUR
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00 - 15:50, İncirli Yerleşkesi İncirli, 3B04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı,13:00, İncirli Yerleşkesi, 3B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi.
Temel Kaynaklar
-Pazarlama İlkeleri, Prof. Dr. İsmet MUCUK, Türkmen Kitapevi, 2017.
Diğer Kaynaklar
-Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, 2019.
-Pazarlama 4.0,P Kotler, Optimist Yayınları, 2016.
-Pazarlama 3.0, P Kotler, Optimist Yayınları, 2010.
-Pazarlama 5.0, P Kotler, Nişantaşı Üniv. Yayınları, 2010.
-Akademik makaleler, Sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta
Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta
Pazarlama Yönetimi Stratejik Pazarlama Planlaması
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta
Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta
Pazarlama Karması: Ürün
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
8. Hafta
Pazarlama Karması: Fiyat
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta
Pazarlama Karması: Tutundurma, Pazarlama İletişimi
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta
Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta
Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Ürün, Fiyat)
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta
Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma)
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta
Uluslararası Pazarlama
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar ve Gelişmeler: Pazarlama 3.0, Pazarlama 4.0, Pazarlama 5.0, Dijital Trendler
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
16. Hafta
Final Haftası
Sınav
17. Hafta
Final Haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1 Pazarlama temel kavramlarının anlaşılması ÖÇ-2 Pazarlamanın işletme içerisindeki yerini ve uygulama alanlarını anlamak ÖÇ-3 Pazarlamada yeni trendler ve iş modelleri hakkında bilgi edinmek ÖÇ-4 Stratejik pazarlama yönetiminin temeli olan pazarlama karması kavramının anlaşılması ÖÇ-5 Güncel haberlere pazarlama açısından bakmak
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5