Uluslararası halkla ilişkiler kapsamında; ülke imajı, ulus markalaşması, kamu diplomasisi gibi kavramlar ile ilgili bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, uluslararası kuruluşların birbirleriyle olan işbirlikleri ve ilişkilerinin değerlendirilmesi, uluslararası problem çözme yöntemlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-14:45 CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13:00-14:45 CATS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
- Yıldırım Gonca (2015). Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi, Beta Yayınları.
- Sancar Aslı Gaye (2012). Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Tez, Makale
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkiler Kavramı
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkilerin Aktörleri ve Boyutları
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkilerde Evrensel İlkeler
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkileri Etkileyen Unsurlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkiler ve Algı, İmaj, İtibar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Kamu Diplomasisi Kavramı ve Kamu Diplomasisinde Uluslararası Halkla İlişkilerin Rolü
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Ülke Markalaşması ve Kamu Diplomasisi
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Kamu Diplomasisi ve Güç İlişkisi (Yumuşak, Sert)
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Kamu Diplomasisi Türleri ve Aktörleri
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Türkiye’de Kamu Diplomasisi ve Medya
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkiler Ajansları ve Faaliyetleri
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Uluslararası Halkla İlişkiler Kampanya Örnekleri
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Genel Tekrar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Projeler
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası halkla ilişkiler kavramını detaylı kavrayabilmek
ÖÇ-2
İletişimi ve iletişim stratejilerini uluslararası faaliyetler üzerinden değerlendirebilmek
ÖÇ-3
Uluslararası halkla ilişkiler kampanya stratejileri üretebilmek
ÖÇ-4
Ulus markalaşması, ulus imajı oluşturabilmek
ÖÇ-5
Uluslararası paydaşları ve faydalarını kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak