Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Küresel ve Ulusal Medya Formasyonu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNU0005 Küresel ve Ulusal Medya Formasyonu 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
Gelişen dünyanın özellikle düşüncede ve teknolojide durmadan çağ atlaması ulusların birbiriyle ilişkilerini sınırları kaldıracak düzeye gelmiştir. Burada en önemli görev medyaya düşmektedir. Siyasette, sanat ve kültürde, uluslararası ilişkilerde, insan haklarında, yaşam biçimlerinde, ekonomik alanlarda, sporda ve sağlıkta insanların birbiriyle kaynaşmaları; ulusların barış içinde yoksulluğu yenmek varsıllığa ulaşmalarında kitle iletişim araçlarının sınırsın bir rolü olduğu gerçektir. Bu nedenle saydığımız konularda geniş kültür sahibi olan; uluslar arası medyanın önemini kavrayan ve bu yolda ciddi eğitim gören öğrencilere gereksinim olduğu açıkça görülüyor. Bilişim çağının bilinçli ve bilgili elemanları sayesindedir ki dünya insanlarının ‘kardeşlik’ içinde yaşamaları sağlanabilsin. Bu ders saydığımız nitelikli öğrencileri yaşama hazırlamak için hedeflenmiştir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Serfiraz Ergun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dünya medyasını ve doğal olarak Türk medyasının dünü ve bugünüyle iyi öğrenip iyi tahlil etmek. Mümkün olduğu kadar ulusal medya ve küresel medyadan; haberde, söyleşide, röportajda, eğlencede, filmlerden zaman zaman canlı örneklerle uygulama yapmak.

Temel Kaynaklar  -Özdemir, Sadi. Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme, İstanbul: Timaş Yayınları,1998.
-Adaklı, Gülseren. Türkiye’de Medya Endüstrisi,İstanbul:Ütopya Yayınları, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim Nedir? Temel İletişim Kavramları Sözlü anlatım
2. Hafta Kitlesel İletişim ve Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Kitlesel İletişim ve Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi Sözlü anlatım
4. Hafta Okuryazarlık, Medya Okuryazarlığı, Dijital Okuryazarlık Kavramları ve Etik Sözlü anlatım
5. Hafta Medyaya Eleştirel Bakmak: Kuramlar, Kavramlar Sözlü anlatım
6. Hafta Türkiye’de Kamusal ve Tecimsel Televizyon Yayıncılığı: 1990’lar Öncesi ve Sonrası Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Medya , Toplumsal Cinsiyet ve Temsil Sözlü anlatım
9. Hafta Medyada Gerçekliğin Kurgulanması Sözlü anlatım
10. Hafta Medyada Toplumsal Belleğin Yeniden-Üretilmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Medya ve Bastırılmış Olanın Geri Dönüşü Sözlü anlatım
12. Hafta Medya ve “Ötekilik” -“Kendi Kendini Ötekileştirme” Sözlü anlatım
13. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım
14. Hafta Final Sınavı Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40