Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT1001 1 HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Halkla İlişkiler ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, tarihsel gelişimin kavranması ve mesleğin dinamik yapısının örnekler üzerinden incelenmesi amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar --------
Eş Koşullar --------
Özel Koşullar --------
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 12:00-14:50 - 3B08
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması.
Temel Kaynaklar
*İletişim (Prof. Dr. Orhan Küçük)
 
*Dijital İletişimi Anlamak (Yusuf Adıgüzel, Mustafa Bostancı)
 
*Dijitalleşme ve İletişim (Pınar Aslan)
*Dijital Halkla İlişkiler (Dr. Elif Başak Sarıoğlu)
 
*Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)
 
*Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)
 
*Medya ve İletişim Teknolojileri. (Çev., Mete Çamdereli)
Diğer Kaynaklar
 
 *https://hbrturkiye.com/
 
*https://www.boomsocial.com/
 
*https://www.campaigntr.com/
 
*https://www.capital.com.tr/
 
*https://dijilopedi.com/
 
*https://www.marketingturkiye.com.tr/
 
*https://mediacat.com/
 
*https://pazarlamasyon.com/
 
*https://wearesocial.com/
 
*https://www.webtekno.com/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla İlişkiler Tanımı & Kavramsal Çerçeve Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta İşletmelerde Halkla İlişkilerin Önemi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Modelleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Simetrik – Asitmetrik / Proaktif- Reaktif Halkla İlişkiler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Kurum İmajı-Kurum Kimliği Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta Halkla İlişkiler Uygulama Alanları Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Hedef Kitlenin Dijital Dönüşümü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Dijital Halkla İlişkiler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Dijitalleşen Dünyada Hikâye Anlatıcılığı ve Halkla İlişkiler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Halkla ilişkiler kavramını detaylıca açıklayabilmek
ÖÇ-2Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu alanlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Halkla ilişkiler uzmanının sahip olması gereken nitelikleri bilmek
ÖÇ-4Halkla ilişkiler ile ilgili kavramların tanımlarını bilmek ve açıklayabilmek
ÖÇ-5Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5