Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini bu konuda iletişim bilimciler tarafından ortaya konulan kuramlar çerçevesinde anlamasını sağlamaktır. İletişimciolarak olaylar arası yorum yeteneği kazanma.
Kitle İletişimi ve Kuramlara Genel Bir Bakış: Ana-Akım / Egemen Yaklaşımlar, Eleştirel Yaklaşımlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Ana Akım İletişimi Kuramları:
*Propaganda /uyarıcı tepki/ sihirli mermi/ hipodermik iğne modeli
*Lasswell’in Genel İletişim Modeli
*Shannon ve Weaver, Osgood ve Schramm, Dance modelleri
*Gerbner Genel İletişim Modeli
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
İletişim ile ilgili ilk alan Araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli
Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli
İletişime Teknolojik Yaklaşımlar;Innis, McLuhan ve Global Köy
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı, Eşik Bekçiliği