Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
Ön Koşullar
-----
Eş Koşullar
-----
Özel Koşullar
-----
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
-----
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 2A08, 16.00.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sınıf ortamında gerçekleşecek tartışma, araştırma ve değerlendirme şeklinde öğrencilerin doğru bilgiyi bulma, bulunan bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerilerini geliştirmek amaçlanacak
Temel Kaynaklar
Ders Notları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta
Kültür Nedir?
Sözlü Anlatım, Sunum
3. Hafta
Dijital Kültür
Sözlü Anlatım, Sunum
4. Hafta
Medya Okuryazarlığı
Sözlü Anlatım, Sunum
5. Hafta
Medya Okuryazarlığına Yönelik Teorik Yaklaşımlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Popüler Kültür
Sözlü Anlatım, Sunum
7. Hafta
Vize
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta
Ağ Toplumu
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta
Ağ Toplumu ve Gözetleme
10. Hafta
Kültür Endüstrisi Kavramı
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta
Şöhret Kültürü ve Medya
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta
Şöhret Kültürü ve Medya
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta
Advergame
14. Hafta
Genel Tekrar ve Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilme
ÖÇ-2
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilme
ÖÇ-3
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahip olmak
ÖÇ-4
Toplumsal İletişimin araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahip olmak
ÖÇ-5
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak