Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT3003 3 MEDYA VE POPÜLER KÜLTÜR 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı günlük yaşamımızdaki kültürel etkileşimlerin ve kimliklerimizin içinde bulunduğumuz sosyal yapı tarafından nasıl şekillendirildiği ve aynı zamanda bu sosyal yapının bireyler tarafından nasıl yapılandırıldığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
Ön Koşullar -----
Eş Koşullar -----
Özel Koşullar -----
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar -----
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 2A08, 16.00.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sınıf ortamında gerçekleşecek tartışma, araştırma ve değerlendirme şeklinde öğrencilerin doğru bilgiyi bulma, bulunan bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerilerini geliştirmek amaçlanacak
Temel Kaynaklar Ders Notları 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta Kültür Nedir? Sözlü Anlatım, Sunum
3. Hafta Dijital Kültür Sözlü Anlatım, Sunum
4. Hafta Medya Okuryazarlığı Sözlü Anlatım, Sunum
5. Hafta Medya Okuryazarlığına Yönelik Teorik Yaklaşımlar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Popüler Kültür Sözlü Anlatım, Sunum
7. Hafta Vize Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta Ağ Toplumu Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta Ağ Toplumu ve Gözetleme
10. Hafta Kültür Endüstrisi Kavramı Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Şöhret Kültürü ve Medya Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Şöhret Kültürü ve Medya Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Advergame
14. Hafta Genel Tekrar ve Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilme
ÖÇ-2Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilme
ÖÇ-3Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahip olmak
ÖÇ-4Toplumsal İletişimin araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahip olmak
ÖÇ-5Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5