Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Ders takibi ve sınıf içi uygulamalara katılım
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı - 14.00 - 15.50, İncirli Yerleşkesi 4A08 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı - 11.00 - 12.00 arası, İncirli Yerleşkesi 3A04 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma, sınıf içi uygulama
Temel Kaynaklar
- Aziz, Aysel, Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
- Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
Diğer Kaynaklar
- Çeşitli görsel ve yazılı kampanya içerikleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Siyasal iletişimin kavramsal açılımı
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
2. Hafta
Manipülasyon ve propaganda kavramları, örnekleri
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
İkna mühendisliği
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Siyasal kampanyalarda kullanılan ikna tekniklerinin incelenmesi
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
5. Hafta
Kamuoyu, siyasal seçimler ve siyasi katılım
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
6. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal kampanya yönetimi
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
7. Hafta
Türkiye ve Dünyadan siyasal kampanyaların incelenmesi
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Türkiye ve Dünyadan siyasal kampanyaların incelenmesi
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta
Sivil Toplum Kuruluşları ve siyasal partiler
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta
Türkiye'de ve Dünyada aktivist hareketler ve siyasal partiler
Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta
Siyasal reklam analiz uygulamaları
Sınıf içi uygulama
13. Hafta
Siyasal reklam analiz uygulamaları
Sınıf içi uygulama
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Sınıf içi uygulamalar
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-3
Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek.
ÖÇ-4
Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak