Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SİYASAL İLETİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT3004 3 SİYASAL İLETİŞİM 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Ders takibi ve sınıf içi uygulamalara katılım
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı - 14.00 - 15.50, İncirli Yerleşkesi 4A08 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı - 11.00 - 12.00 arası, İncirli Yerleşkesi 3A04 numaralı oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma, sınıf içi uygulama

Temel Kaynaklar - Aziz, Aysel, Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
 
- Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
 
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
 
Diğer Kaynaklar - Çeşitli görsel ve yazılı kampanya içerikleri 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Siyasal iletişimin kavramsal açılımı Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
2. Hafta Manipülasyon ve propaganda kavramları, örnekleri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta İkna mühendisliği Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Siyasal kampanyalarda kullanılan ikna tekniklerinin incelenmesi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
5. Hafta Kamuoyu, siyasal seçimler ve siyasi katılım Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
6. Hafta Siyasal pazarlama ve siyasal kampanya yönetimi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım
7. Hafta Türkiye ve Dünyadan siyasal kampanyaların incelenmesi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Türkiye ve Dünyadan siyasal kampanyaların incelenmesi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Sivil Toplum Kuruluşları ve siyasal partiler Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta Türkiye'de ve Dünyada aktivist hareketler ve siyasal partiler Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta Siyasal reklam analiz uygulamaları Sınıf içi uygulama
13. Hafta Siyasal reklam analiz uygulamaları Sınıf içi uygulama
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Sınıf içi uygulamalar 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-3 Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek.
ÖÇ-4Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5