Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KRİZ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT3002 3 KRİZ YÖNETİMİ 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacında, kriz durumunda kurum kuruluşun iletişimini yönetmek ve eylemlerine danışmanlık etmenin önemini kavramak. Kriz anında halkla ilişkilerin sorunları, riskleri yönetme ve ilişki kurma rolünü araştırmak. Kriz planlaması ve kriz iletişimi uygulamasına bakış açılarını araştırmak aktarılacaktır. 
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Derse Devam
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri CUMA, 13:00-16:50 4A-02
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI 13:00-15:00 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Okumalar, Vaka Analizleri ve Sunumlar

Temel Kaynaklar -Ders Notları

 Halkla İlişkiler Nedir? F.B.Peltekoğlu

Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme. A.Pira ve Ç.Sohodol

The Practice of Public Relations. F.P.Seitel

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma. Giriş. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta Kriz Kavramı ve Risk. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta Kriz yönetiminin aşamaları, etkileri ve esasları (boyutları) Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Kriz durumunda halkla ilişkilerin sorunları, riskleri yönetmede yeni bilgi teknolojileri. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Kriz durumunda halkla ilişkilerin sorunları, riskleri yönetme ve ilişki kurma rolünü araştırma. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Krize yanıt süreci. Krizin boyutları, kriz yönetiminin esasları. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Ara sınav Yazılı Sınav
8. Hafta Krizin işaretleri. Kriz durumunda planlama. Vaka çalışmaları Krizler sırasında medyanın rolü ve haber kapsamı. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta Kriz durumlarında planlama ve medya ilişkilerinin sıradan medya ilişkilerinden farklılıklarını inceleme. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Sosyal medya kriz yönetimi. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Kriz sonrası yönetim ve örnek olaylar. Krizi sınırlama ve iyileşme. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Risk iletişimi. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Kriz yöneticilerinin tüketiciler, medya vb. ile uğraşırken göz önünde bulundurmaları gereken eylemler ve uygulamalar. Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta FİNAL Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlamak.
ÖÇ-2Kriz ve risk iletişim stratejilerini anlama
ÖÇ-3 Proaktif bir kriz planı başlatabilmek
ÖÇ-4Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek.
ÖÇ-5Alan hakkında etik bir tartışma yapabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5