Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler ve tanıtım mesleği ile ilgili İngilizce olarak konuşma, şirket tanıtımı, elektronik ileti yazma, elektronik ileti ile bilgi paylaşımı, Interneti etkili kullanma, telefon konuşmaları, iş ile ilgili bilgi verme, satış ve sipariş vermeyi kapsayan ticari yazışmalar ve belgeler, iş ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken kurallar, işletmecilik ile ilgili terimlerinin kullanıldığı örnek yazışmaların analizi ve kullanımı, müşteriyle iş bağlantısı kurma, geliştirme ve problem çözmeye yönelik cümle kalıpları, aktiviteler ve şirket ile ilgili sunum yapma becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel İngilizce bilgisi
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gonca Dayı
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-12:45, İncirli Yerleşkesi,3A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 13:00-14:00, İncirli Yerleşkesi,5A-04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İnteraktif eğitim, öğrenci odaklı eğitim
Temel Kaynaklar
Business English (Student's Book 1, Teacher's Book, CDs)
by John Taylor, Jeff Zeter - Express Publishing 2011
Diğer Kaynaklar
- Essential Grammar in Use Elementary, Raymond Murphy
Fundamentals of English Grammar, Betty Schrampfer Azar
Çalışma kağıtları, Videolar
Çevrimiçi kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş ve ders içeriği tanıtımı
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
2. Hafta
Ünite 1: Greetings and Goodbyes
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
3. Hafta
Ünite 2: Introductions
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
4. Hafta
Ünite 3: Small Talk
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
5. Hafta
Ünite 4: Ending Conversations
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
6. Hafta
Ünite 5: Ordering Numbers
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
7. Hafta
Ünite 6: Figures
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Yazılı Sınav
9. Hafta
Ünite 7: Dates
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
10. Hafta
Ünite 8: Time and Expressions
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
11. Hafta
Ünite 9: Vacation Time
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
12. Hafta
Ünite 10: Prices
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
13. Hafta
Ünite 11: Pay and Benefits
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
14. Hafta
Ünite 12: Your Job
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla İlişkiler, Tanıtım, reklam, matbaa ve televizyon gibi görsel tasarım alanlarında dili kullanabilme.
ÖÇ-2
İngilizce terminoloji ve ifadeleri kullanabilme.
ÖÇ-3
Meslekle ilgili İngilizceyi verimli bir şekilde kullanabilme.
ÖÇ-4
Interneti ve bilgisayarı etkili kullanma.
ÖÇ-5
Proje oluşturma, sunma.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak