Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

İnteraktif reklamcılık dersinde öğrencilere internet reklamcılığının kavramları ve terimleri ile internet reklam modelleri ve türleri anlatılacaktır. Hedef kitleye direk ulaşarak reklamcılığın asıl amacına hizmet eden, çeşitli ölçüm yöntemleriyle reklam verene stratejik önem taşıyacak raporlar sunabilen ve geri dönüşümü belgeleyebilen, diğer mecralara oranla daha direkt çözümler sağlarken bunu çok daha düşük bütçelerle çözümleyebilen perspektifler öğrencilere kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır. İnternet reklamcılığında kullanılan Anahtar Performans Göstergelerini (KPI=Key Performance Indicators) anlayıp analiz edebilme yeterliliği kazanan öğrenciler online mecralardaki iletişim stratejilerini oluşturabilecektir.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternet reklamcılığı ile interaktif reklam kavramları ve önemi - Genel Çerçeve- Giriş Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
2. Hafta İnternet reklamcılığı ve geleneksel reklamcılık arasındaki farklar, avantajlar ve dezavantajlar. - Dijital Pazarlama Stratejileri Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
3. Hafta Dijital Reklam Modelleri - Banner (Display) - SEM & SEO - Native Reklamlar - Remarketing - Affilliate - Advergame - Video Reklamlar - E-mailing Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
4. Hafta Sosyal Medyada Kullanılan Reklam Türleri Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
5. Hafta Influencer Marketing Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
6. Hafta Reklam ve Pazarlama Teknolojilerinde Kullanılan Kavramlar & Tanımlar - Online Reklam Terimleri Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
7. Hafta İnternet Reklamcılığında Kullanılan Anahtar Performans Göstergeleri - KPI = Key Performance Indicators - Lead generation - Website & traffic metrics - SEO optimization - Paid advertising - Social media tracking Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
8. Hafta Dijital reklamların verimliliğinin ve etkinliğinin ölçülmesi - Viewability - Viewability Rate Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
9. Hafta Veriye Dayalı Pazarlama Teknolojisi - Data Management Platform - MarTech - AdTech Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
10. Hafta Programatik Satın Alma ve Ekosistemi Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
11. Hafta İnteraktif Ortamlarda Gerilla Reklamcılığı - Online Mecralarda Fraud Türleri Anlatım, sunum, araştırma, örnek olaylar
12. Hafta Ödev ve Projelerin Sunumu Ödev & Projelerin Sunumu ve Değerlendirme - Tartışma
13. Hafta Ödev ve Projelerin Sunumu Ödev & Projelerin Sunumu ve Değerlendirme - Tartışma
14. Hafta Ödev ve Projelerin Sunumu Ödev & Projelerin Sunumu ve Değerlendirme - Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler internet reklamcılığı kavramlarını tanır ve terimlerini bilir.
ÖÇ-2Online reklam modellerini ve dijital reklam türlerini kavrar.
ÖÇ-3Dijital reklamların verimliliğini ve etkinliğini ölçer.
ÖÇ-4İnternet reklamcılığının anahtar performans göstergelerini sayar ve analiz eder.
ÖÇ-5Dijital mecralardaki reklamları analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60